امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 295455 |
تاریخ انتشار : 30 تیر 1398 - 8:42 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر شبی خاطره‌انگیز را در کلبه‌ی چوبی بگذرانید برترین‌ها: سفر، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌هاست. همه انسان‌ها سفر را دوست دارند و دنبال یک فرصت هستند تا چند روزی کار و زندگی را تعطیل کرده و از شهر خارج شوند. مقصد سفر حتما نباید کیلومتر‌ها دور باشد. می‌توانید […]

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر

شبی خاطره‌انگیز را در کلبه‌ی چوبی بگذرانید

برترین‌ها: سفر، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌هاست. همه انسان‌ها سفر را دوست دارند و دنبال یک فرصت هستند تا چند روزی کار و زندگی را تعطیل کرده و از شهر خارج شوند. مقصد سفر حتما نباید کیلومتر‌ها دور باشد. می‌توانید دو روز آخر هفته را در شهری نزدیک محل زندگیتان بگذرانید و آب‌و‌هوا عوض کنید.

اقامتگاه یکی از موضوعات مهمی است که باید قبل از سفر حتما به آن فکر کنید و جایی مناسب را انتخاب کنید تا حسابی به شما و همسفرانتان خوش بگذرد. در ایران انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها را می‌توانید تجربه کنید که در این مطلب برایتان شرح داده‌ایم.

هتل همواره اولین گزینه‌ای است که به ذهن مسافران برای اقامت حین سفر خطور می‌کند. با وجود امکانات قابل توجه هتل‌ها، محدودیت‌هایی که این نوع از اقامت دارند، مثل تمرکز در شهر‌های بزرگ و نبودن در همه جای شهر‌ها و شهرستان‌ها، محدودیت در رزروشن، نداشتن آزادی و راحتی کامل در جمع‌های خانوادگی به‌خاطر عمومی بودن بسیاری از امکانات هتل‌ها و از همه مهم‌تر قیمت بالای اقامت در هتل‌ها، باعث می‌شود به سایر گزینه‌ها و شکل‌های اقامت فکر کنیم. مواردی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

ویلا

ویلا گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی است که به دنبال آرامش در تعطیلات به دور از هیاهو هستند. ویلا‌ها معمولا در نزدیکی مراکز توریستی مانند ساحل، صحرا، پارک جنگلی، مناطق اسکی و… قرار دارند و پذیرای گردشگرانی هستند که هدف آن‌ها از سفر استراحت کامل و رفع خستگی در سفر است. به لحاظ وسعت، بسیار بزرگ‌تر از اتاق هتل هستند و حداقل ۴ نفر می‌توانند همزمان با هم در آن اقامت داشته باشند. به لحاظ امکانات رفاهی نیز دارای آشپزخانه، ناهارخوری، اتاق‌های خواب و… هستند و بالطبع نسبت به هتل و سایر گزینه‌ها رفاه بیشتری دارند.

اجاره ویلا در شمال ایران رایج‌تر است و شما می‌توانید یک آخر هفته فراموش‌نشدنی را در یک ویلای استخردار با باغ پر از درختان میوه بگذرانید.

فواید اقامت در ویلا

  • راحتی و آسایش
  • فضایی ساکت
  • نزدیکی به مناطق توریستی
  • امکان استفاده چند خانواده با هم

نمونه‌ای از عکس‌های ویلا را مشاهده می‌کنید:

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
ویلای چوبی جکوزی‌دار در رامسر

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
ویلای استخردار در قلعه رودخان

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
ویلای تاریخی و زیبایی در شیراز

برای مشاهده و رزرو انواع ویلا در سرتاسر ایران، می‌توانید از سایت جاجیگا استفاده کنید.


اقامتگاه بوم‌گردی

این نوع اقامتگاه‌ها سبک متفاوت‌تری از سفر را برای گردشگران می‌آفرینند. اقامتگاه‌های بومگردی با مصالح بومی منطقه‌ای که در آن قرار دارند ساخته شده و تلاش می‌کنند تا بیشترین همخوانی و سازگاری را با محیط زیست‌بومی که در آن واقع شده‌اند داشته باشند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولا توسط افراد محلی اداره می‌شوند تا در انتقال ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی موفق‌تر عمل کنند.

در این اقامتگاه‌ها غذا‌های بومی ارائه می‌شود و حضور در آن‌ها فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ بومی مردمان آن ناحیه فراهم می‌کند. اقامتگاه‌های بومگردی در بیشتر شهر‌ها و روستا‌های ایران وجود دارد. این نوع از اقامتگاه‌ها زیر نظر سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ایران فعالیت می‌کنند، مجوز دارند و امن هستتند.

اقامتگاه‌های بوم گردی صرفا جایی برای اقامت نیستند و همین موجب تمایز آن‌ها از هتل‌ها و مهمانسرا‌ها می‌شود. این اقامتگاه‌ها خود می‌توانند به عنوان جاذبه، گردشگران را به سوی خود بکشانند؛ کسانی که می‌خواهند ساعاتی را دور از محل زندگی شان بگذرانند و در فرهنگ جامعه میزبان غرق شوند، چیز‌های جدید یاد بگیرند و انرژی لازم برای ادامه فعالیت‌های شان را کسب کنند.

یکی از بهترین کسانی که می‌تواند فرهنگ مقصد را به شما ارائه کند، میزبانان اقامتگاه هستند که لباس محلی پوشیده اند و تلاش می‌کنند به خوبی به سوالات شما در زمینه فرهنگ پاسخ دهند. این یکی از ویژگی‌های مهم اقامتگاه‌های بوم گردی به شمار می‌رود. معمولا میزبانان این اقامتگاه‌ها وقت زیادی را با مسافران می‌گذرانند و تلاش دارند تا بخش‌هایی از فرهنگ منطقه را به آن‌ها یاد دهند. بر عکس هتل‌ها که شما روابط کاملا تعریف شده و محدودی با کارمندان دارید، در اینجا می‌توانید به نوعی با جامعه محلی زندگی و از تجربیات مردم استفاده کنید.

کلبه‌های چوبی که اکثرا در مناطق سرسبز و زیبای شمال وجود دارند، از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی محسوب می‌شوند که پیشنهاد می‌کنیم اقامت در آن‌ها را امتحان کنید.

فواید بوم‌گردی

  • کاهش هزینه اقامت
  • کمک به اقتصاد محلی
  • کمک به توسعه جوامع محلی
  • آشنایی با فرهنگ جامعه میزبان
  • فرصت چشیدن طعم ناب غذاهای محلی
  • کمک به محیط زیست و کاهش آسیب به آن
  • اقامت در فضایی محلی و آشنایی با آن
  • اقامت در فضایی جمعی و فرصت تبادل اطلاعات و تجربیات

نمونه‌ای از عکس‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی را مشاهده می‌کنید:

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستلاقامتگاه بوم‌گردی در شیراز

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستلحیاط حوض‌دار اقامتگاه بوم‌گردی در یزد

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
کلبه‌ی صورتی در بندرانزلی

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
کلبه‌ی چوبی در منطقه خوش آب‌و‌هوای تنکابن

برای مشاهده و رزرو انواع اقامتگاه بومگردی و کلبه در سرتاسر ایران، می‌توانید از سایت جاجیگا استفاده کنید.


هتل آپارتمان یا سوئیت

برعکس هتل، به جای اتاق، واحد‌ها یا سوئیت‌هایی برای اقامت اجاره داده می‌شود که کاملاً مستقل از واحد‌ها یا سوئیت‌های دیگر است، اما همانند هتل سرویس خدمات دارد و کار‌هایی از قبیل نظافت آن در فاصله‌های منظم روزانه انجام می‌شود. هتل آپارتمان معمولاً مبله است و امکانات آشپزی و وسائل مرتبط با آن نیز فراهم شده است.

سوئیت یا هتل آپارتمان‌ها به اندازه هتل‌‌ها محدودیت تعداد نفرات ندارند و شما می‌توانید با دوستانتان دسته جمعی در یک سوئیت دور هم جمع شوید و خودتان غذا بپزید و از سفرتان لذت ببرید.

فواید هتل‌آپارتمان

  • راحتی
  • امکان آشپزی
  • مستقل بودن

نمونه‌ای از عکس‌های سوئیت‌ها در شهرهای مختلف را مشاهده می‌کنید:

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستلسوئیت زیبا و سنتی در اصفهان

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
هتل آپارتمانی در شیراز

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستلاتاق خواب سوئیتی در مشهد

برای مشاهده و رزرو انواع هتل آپارتمان یا سوئیت در سرتاسر ایران، می‌توانید از سایت جاجیگا استفاده کنید.


هاستل

هاستل یک مکان متفاوت از هتل و مسافرخانه است که تجربه‌ای جدید در سفر را برای شما به ارمغان می‌آورد. در هاستل‌ها، تعداد افرادی که در یک اتاق ساکن می‌شوند، از هتل و مسافرخانه بیشتر است و ممکن است حتی با افرادی غریبه، هم‌اتاقی شوید. در هاستل‌ها هر مسافر یک تخت دارد که معمولاً در اتاق‌های ۲ تا ۸ تختی قرار می‌گیرند.

هزینه پایین سفر، در کنار امکانات شخصی مناسب باعث شده تا هاستل به بهترین گزینه برای بک پکر‌ها و گردشگرانی تبدیل شود که قصد دارند هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند.

درست مثل مکان‌های اقامتی لوکس، هاستل‌ها نیز در نزدیکی محل‌های توریستی، بازار و بسیاری مکان‌های تفریحی قرار دارند. امکانات گروهی مثل آشپزخانه و سیستم شستشو لباس نیز وجود دارد که خود شخص باید برای استفاده از آن اقدام کند. معمولاً یک صبحانه ساده نیز در هاستل‌ها سرو می‌شود که انتظار چندانی نباید از آن داشت.

شاید مهمترین ایراد یک هاستل، کمبود امنیت آن در مقابل یک هتل مجهز باشد. هرچند مدیریت صحیح در یک هاستل می‌تواند این مشکلات را به حداقل برساند. به‌عنوان یک توصیه کلی در سفر، بهتر است از حمل وسایل با ارزش خودداری کنید و اتاق‌هایی با ظرفیت کمتر را انتخاب کنید، زیرا شلوغی بیش‌ازحد، تجربه خوب سفر گروهی را به یک خاطره ناگوار در ذهن شما تبدیل خواهد کرد.

فواید هاستل:

  • قیمت مناسب
  • تجربه‌ی سفر گروهی
  • آشنایی با افراد مختلف
  • دارای آشپزخانه‌های مجهز

نمونه‌ای از عکس‌های هاستل را مشاهده می‌کنید: 

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل 

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
هاستل سنتی در کاشان

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
هاستل دونفره در تهران

انواع اقامتگاه در ایران؛ از کلبه‌های چوبی تا هاستل
هاستل ده‌نفره در اصفهان

برای مشاهده و رزرو انواع هاستل در سرتاسر ایران، می‌توانید از سایت جاجیگا استفاده کنید.


چگونه یک اقامتگاه مناسب را انتخاب کنیم؟

با پیشرفت فناوری، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های گردشگری، بهترین راه برای انتخاب هرگونه محل اقامت، استفاده از اینترنت است. بهتر است برای پیدا کردن هتل، مسافرخانه، ویلا یا هاستل، به وب‌سایت‌های مشهور در این زمینه، نظیر جاجیگا مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که یک وب‌سایت گردشگری مناسب باید مجوز‌های قانونی را کسب کرده باشد تا در صورت بروز مشکلات بتوان پیگیری‌های لازم را انجام داد. شما با مراجعه به جاجیگا می‌توانید انواع اقامتگاه‌ها را از نظر قیمت و کیفیت با هم مقایسه کنید و نظر‌ها و تجربه‌های کاربران دیگر را ببینید و با خیال راحت تصمیم بگیرید.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید