امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 120514 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1395 - 19:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛ سید سلیم غفوری – مدیر شبکه مستند سیما – امروز (۱۸ آبان ماه) با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره‌ی رویکرد شبکه مستند در قبال خرید فیلم‌های مستند خارجی، اظهار کرد: خرید فیلم‌های خارجی در سیما به صورت […]

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛

سید سلیم غفوری – مدیر شبکه مستند سیما – امروز (۱۸ آبان ماه) با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره‌ی رویکرد شبکه مستند در قبال خرید فیلم‌های مستند خارجی، اظهار کرد: خرید فیلم‌های خارجی در سیما به صورت متمرکز انجام می‌شود. بخشی در سیما تحت عنوان اداره کل تامین برنامه خارجی وجود دارد که همه ساختارها اعم از مستند، نمایشی، سریال، فیلم سینمایی و انیمیشین که خارج از سازمان تولید شده است، برای صداوسیما خریداری می‌شود.

او در ادامه درباره‌ی فیلم‌های مستند خارجی توضیح داد: شبکه مستند اگر اثر خاصی را برای خریداری مدنظر داشته باشد، مشخصات آن را به اداره کل تامین برنامه ارسال می‌کند و آنها برای شبکه خریداری می‌کنند. این تدبیر درستی است که از سال‌های قبل وجود داشته است.

غفوری با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه مستند دو باکس خارجی را برای پخش فیلم‌های خارجی اختصاص داده است، یادآور شد: یک باکس از فیلم‌های خارجی از ساعت ۱۶ تا ۱۷ به مستندهای علمی می‌پردازند و یک باکس هم ساعت ۲۳ تا ۲۴ شب مستندهای حیات وحش و طبیعت را پخش می‌کنند؛ بنابراین شبکه مستند روزی دو ساعت از جدول پخش روزانه خود را به مستندهای خارجی اختصاص می‌دهد و مابقی مستندهای تولید داخل کشور است.

مدیر شبکه مستند سیما در ادامه درباره همکاری و تعامل تلویزیون با مستندسازان برجسته نیز در این دوره، توضیح داد: از مقطعی که وارد شبکه مستند شدم یکی از کارهای جدی که انجام دادم و تا حدود زیادی هم انجام شد، تعامل و همکاری با مراکز متعددی است که در عرصه تولید مستند فعال هستند. همچون مرکز گسترش سینمایی مستند تجربی، انجمن سینمایی جوان، حوزه هنری، سازمان اوج و خانه مستند انقلاب اسلامی و سایر مراکز. طبعا بخشی از تعامل ما با این مراکز خوب دیده شدن آثار و مستنداتی است که توسط این مراکز تولید می‌شود و خیلی از آنها توسط مستندسازان خوب کشور انجام شده است و بخشی هم آثاری است که شبکه مستند مستقل تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در تولیدات شبکه مستند تلاش شده با طیف وسیعی از مستندسازان تعامل شود، یادآور شد: در شبکه مستند هم با مستندسازان پیشکسوت و هم با مستندسازان جوان در تعامل هستیم.

او در این زمینه یادآور شد: تلاش داریم به ویژه آثار مستندسازان پیشکسوت در شبکه خوب دیده شود به نوعی که برایشان تبلیغ، تیزر اطلاع‌رسانی و همچنین ساعت خوبی برای پخش انتخاب می‌کنیم که آثارشان به خوبی دیده شود؛ بنابراین شبکه مستند سیما در حال حاضر با سه حوزه همکاری دارد. یک حوزه تولیدات مستقل شبکه مستند است، یک حوزه دیده شدن آثار مستندسازان برجسته است و دیگری همکاری با مراکز مستندسازی است.

غفوری سپس درباره‌ی آثاری که در حال حاضر در شبکه مستند سیما تولید می‌شود، توضیح داد: آثار در دست تولید ما در حال حاضر ۵۰۰ قسمت برنامه مستند است که طیف وسیعی از این کارها تک قسمتی است. کارهای فاخر کارهای تک قسمتی هستند که به درجه الف و ب تقسیم‌ می‌شوند؛ البته بعضی از مجموعه مستندها هم مجموعه مستندهای فاخری هستند.

مدیر شبکه مستند سیما در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از ساخت مجموعه مستند فاخر به کارگردانی فرهاد ورهرام در شبکه مستند سیما خبر داد و گفت: این مجموعه یک مجموعه ۱۰ قسمتی است که هر قسمت آن واقعا فاخر است. شبکه مستند همچنین مجموعه‌ای را به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هوشنگ توکلی تهیه می‌کند که مربوط به پیشکسوتان هنر دوبله است.

وی در پایان گفت‌وگوی خود درباره‌ی وضعیت بودجه شبکه مستند و ساخت مستندهای فاخر در این شبکه، گفت: بحث بودجه متاسفانه مشکل کل سازمان صداوسیماست. شبکه مستند هم مستثنی از این مساله نیست؛ بنابراین باید با همین بودجه اندک فضا را مدیریت کرد و تولیدات را خوب پیش برد. امسال به احتمال زیاد تا پایان سال با این مشکلات دست به گریبان خواهیم بود اما امیدواریم سال آینده وضعیت بودجه سازمان و به تبع آن وضعیت بودجه شبکه مستند بهتر شود.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید