امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 107839 |
تاریخ انتشار : 08 تیر 1392 - 9:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی:در حالی که منتقدان از فیلم‌ «گذشته» به اندازه «جدایی نادر از سیمین» خوششان نیامده و اتفاق‌نظری را که میان سینمایی‌نویسان درباره جدایی… وجود داشت، در مورد گذشته حس نمی‌شود، سینماروها ظاهرا خیلی با منتقدها هم‌نظر نیستند. با گذشت 9روز از اکران فیلم گذشته، فروش این فیلم در تهران به مرز 400میلیون تومان رسیده […]

پارسی وی:در حالی که منتقدان از فیلم‌ «گذشته» به اندازه «جدایی نادر از سیمین» خوششان نیامده و اتفاق‌نظری را که میان سینمایی‌نویسان درباره جدایی… وجود داشت، در مورد گذشته حس نمی‌شود، سینماروها ظاهرا خیلی با منتقدها هم‌نظر نیستند.

با گذشت 9روز از اکران فیلم گذشته، فروش این فیلم در تهران به مرز 400میلیون تومان رسیده است. یعنی فیلم فرهادی به‌طور متوسط روزانه بالای 40میلیون تومان در پایتخت فروخته که برای اثری که محصول فرانسه است و با زیرنویس به نمایش درمی‌آید و تایم طولانی‌ای هم دارد فروش بسیار خوبی محسوب می‌شود. اینکه فیلم تازه فرهادی در اندازه‌های «درباره الی» و جدایی نادر از سیمین هست یا نه، بیشتر بحثی منتقدپسند است و سینماروها جدای از هر پیش‌فرضی سراغ ملودرامی فرانسوی – ایرانی رفته‌اند که از کارگردانش خاطره‌های خوبی دارند. فروش بالای فیلم را اگر کنار رضایت اغلب تماشاگران بگذاریم می‌شود گفت فرهادی در اولین پروژه بین‌المللی‌اش در برقراری ارتباط با تماشاگران هموطنش موفق عمل کرده است.به گفته علی سرتیپی پخش‌کننده گذشته، اکران این فیلم در مشهد و کرج نیز آغاز شده و به زودی این اثر سینمایی در دیگر شهرستان‌ها نیز به اکران عمومی درمی‌آید.

قرار است گذشته تا عید فطر روی پرده سینماها باشد و با توجه به فروش بالای فیلم در 9 روز اول اکرانش از الان باید نام فیلم تازه فرهادی را به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران اضافه کرد؛ با این تفاوت که این فیلم محصول فرانسه و کمپانی ممنتو است.

دیگر فیلم پرفروش این روزها فیلم چه خوبه که برگشتی ساخته داریوش مهرجویی است. جالب اینکه این فیلم هم مورد توجه منتقدان قرار نگرفته است. اگر در مورد گذشته میان منتقدان اختلاف نظر وجود دارد در مورد چه خوبه که برگشتی تقریبا همه روی این نظر متفق‌القول هستند که این ضعیف‌ترین فیلم مهرجویی در سال‌های پس از انقلاب است. با این همه چه خوبه که برگشتی پس از 28روز اکران از مرز 600 میلیون تومان فروش گذر کرده و با حفظ این روند تا 2 هفته دیگر میلیاردی خواهد شد.

برف روی کاج ها هم پس از 63 روز اکران از مرز 800 میلیون تومان فروش عبور کرد؛ رقمی که برای فیلمی خلوت، کم‌بازیگر و سیاه‌و سفید مناسب به‌نظر می‌رسد. اما از این فیلم‌ها بگذریم، وضعیت فروش بقیه آثار روی پرده جالب توجه نیست. فیلم «زبان مادری» پس از 2 هفته اکران، در حالی از گیشه خداحافظی کرد که تنها 22 میلیون تومان فروخته بود. این فیلم از صبح چهارشنبه جای خود را به فیلم «گلوگاه» داد و گلوگاه هم در 2روز اول اکرانش امیدوارکننده ظاهر نشد.

«یکی برای همه» با متوسط فروش روزانه 4 میلیون تومان به رقم 260 میلیون تومان در فروش کل رسیده که برای یک کمدی عامه‌پسند شکست محسوب می‌شود. «تلفن همراه رئیس‌جمهور» هم از روزی که سینما آزادی را به عنوان سینمای سرگروهش از دست داد، فروشش افت چشمگیری کرده است. این فیلم پس از 42 روز اکران 430 میلیون تومانی شده است. «بی‌تابی‌ بیتا» هم پس از 16روز اکران 90 میلیون تومانی شد و «خودزنی» هم در همین مدت زمان به رقم 70 میلیون تومان رسید. به این ترتیب می‌توان گفت از بین فیلم‌های اکران‌شده، فیلم‌های فرهادی و مهرجویی، فروش خوبی دارند و در جدول فروش روزانه وضعیت بقیه فیلم‌ها اصلا جالب توجه نیست به‌طوری که معدل فروش روزانه این فیلم‌ها زیر 6 میلیون تومان است. از چند روز دیگر با آغاز ماه مبارک رمضان سینماها شرایط تازه‌ای را تجربه خواهند کرد. اگر طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان به سیاق یکی دوسال پیش برگزار شود، باید منتظر ریزش بیشتر مخاطبان بود ولی اگر خاطره رمضان سال88 تکرار شود، شاید شاهد اتفاق امیدوارکننده‌ای در گیشه سینماها باشیم.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید