امروز: سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 7 ذو القعدة 1445 | 2024-05-14
کد خبر: 331180 |
تاریخ انتشار : 06 دی 1398 - 12:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گفته نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا تهران، طی یک هفته اخیر همچون روال سال‌های گذشته، در آستانه سال نو میلادی قیمت طلای جهانی افزایش یافت که به دنبال آن قیمت‌ها در بازار داخلی نیز صعودی پیش رفت اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش‌رو قیمت‌ها مجدد متعادل شود. […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

به گفته نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا تهران، طی یک هفته اخیر همچون روال سال‌های گذشته، در آستانه سال نو میلادی قیمت طلای جهانی افزایش یافت که به دنبال آن قیمت‌ها در بازار داخلی نیز صعودی پیش رفت اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش‌رو قیمت‌ها مجدد متعادل شود.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی سال میلادی با نوسان و افزایش مواجه شده است، اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت هر اونس طلا در بازار جهانی حدود ۲۵ دلار افزایش قیمت داشت که متقابلا تاثیر افزایشی بر قیمت سکه و طلا در بازار داخلی داشت. علاوه براین نوسانات معقول، قیمت ارز در یک هفته اخیر نیز وجود داشت که هم‌زمانی این دوعامل سبب شد قیمت سکه به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر برسد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: سکه روز شنبه اخیر هفته خود را با چهار میلیون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز کرد و در پایان هفته با حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. این درحالی است که در بازار داخلی تقاضای کاذبی ایجاد نشد و با وجود تعطیلی‌ها و کاهش دادوستدها، افزایش قیمت‌ها فقط ناشی از افزایش قیمت طلای جهانی و نوسانات ارزی بود و موجب رکود در بازار داخلی شد.

کشتی‌آرای نیز درباره تغییرات هر گرم طلای ۱۸ عیار گفت: در طول هفته اخیر، قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۱۱ هزار تومان افزایش قیمت از ۴۶۴ هزار تومان به ۴۷۵ هزار تومان رسید. البته پیش‌بینی می‌شود که از فردا (شنبه) روند برعکس و قیمت‌ها تعدیل شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید