امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 435345 |
تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1400 - 12:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/لرستان نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ما در لرستان سهممان از سرزمین، جمعیت و منابع حدود دو درصد متوسط کشوری است و منصفانه این است که جایگاه استان در میانه جدول پارامترهای اقتصادی باشد. حسین سلاحورزی در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد: در طول سال ۹۹ […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/لرستان نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ما در لرستان سهممان از سرزمین، جمعیت و منابع حدود دو درصد متوسط کشوری است و منصفانه این است که جایگاه استان در میانه جدول پارامترهای اقتصادی باشد.

حسین سلاحورزی در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد: در طول سال ۹۹ علاوه‌بر محدودیت‌های ناشی از کرونا و تاثیر آن بر سلامت، کسب و کارهای اغلب حوزه‌ها دچار مشکل شدند و شاید در این بین معدود حوزه‌هایی بودند که با افزایش فروش و تقاضا مواجه بودند اما طیف گسترده‌ای از کسب و کارها با تعطیلی و یا اجبار به تعدیل نیروی انسانی مواجه شدند.

وی با اشاره به بی‌ثباتی و بی‌برنامگی اقتصادی که سال گذشته بر کشور حاکم بود، افزود: باور نداشتیم که فعالان اقتصادی با این همه مشکلات بتوانند دوام بیاورند و امیدواریم که در سال جدید این مسائل دیگر پیش نیاید.

سلاحورزی عنوان کرد: سال گذشته به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا اختلالی در همه فعالیت‌های روزمره و روتین به وجود آمد با این وجود کمیسیون‌های اتاق بازرگانی با موضوعات بسیار خوبی برگزار شدند و برنامه ما هم همین بود که بتوانیم از ظرفیت کمیسیون‌ها به‌عنوان بازوان اصلی مشورتی اتاق حداکثر استفاده را برده و بتوانیم نقشه راه و استراتژی مدونی برای شناسایی و حل مشکلات فعالان اقتصادی داشته و از طرفی به دنبال برنامه ریزی برای توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در استان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان افزود: در سال ۹۹ موضوع تشدید تحریم‌ها موضوع جدی بود و فعالین اقتصادی با افزایش‌ شدید قیمت مواد اولیه مواجه شدند ولی آنچه که نه تنها متوقف نشد، وصول مطالبات دولتی و ماشین تولید مقررات و دستورالعمل‌های دست و پاگیر برای فعالیت اقتصادی بود.

وی ادامه داد: ما در لرستان سهممان از سرزمین، جمعیت و منابع حدود دو درصد متوسط کشوری است و منصفانه این است که جایگاه استان در میانه جدول پارامترهای اقتصادی باشد.

سلاحورزی گفت: باید درآمد سرانه مردم اندازه متوسط کشور باشد در حالیکه نصف متوسط کشور است و عقب ماندگی انباشته تاریخی به وجود آمده و هیچ دولتی ظرف یکی دو سال نمی تواند آن را جبران کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر ظرف چهار سال آینده، هر سال ۱۵ هزار میلیارد تومان پول جدید به استان تزریق و سرمایه‌گذاری جدید شود، شاید بتوان تغییری در استان احساس کرد وگرنه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی یک نهاد بخش خصوصی بوده و سال‌هاست که شعار گونه و متأثر از سیاست‌های اصل ۴۴ خواسته شده که از نمایندگان بخش خصوصی مشورت خواهی شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید