امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 245337 |
تاریخ انتشار : 11 آذر 1397 - 17:01 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر به گزارش صلح خبر، مریم حضرتی، در مجمع عمومی شبکه تحقیقات پرستاری که در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: شبکه مراکز تحقیقاتی یکی از مهم ترین رویدادهای اخیر پرستاری است که مهم ترین هدف آن کمک به حل مشکلات نظام سلامت است. وی خاطرنشان کرد: […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

به گزارش صلح خبر، مریم حضرتی، در مجمع عمومی شبکه تحقیقات پرستاری که در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: شبکه مراکز تحقیقاتی یکی از مهم ترین رویدادهای اخیر پرستاری است که مهم ترین هدف آن کمک به حل مشکلات نظام سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: سهم گروه های پرستاری در تولید علم در حوزه سلامت ۲۵ درصد بوده و در منطقه نیز، در حوزه تحقیقات پرستاری رتبه سوم را به خود اختصاص داده که این امر جای بسی افتخار است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ارتقای سطح سلامت مردم در حیطه پرستاری را مهم دانست و تصریح کرد: اهمیت شبکه‌های تحقیقاتی دولتی و یا خصوصی در این است که همه با هم همراه و همسو در یک جهت تلاش کنند و هدف شکل گیری آنها حل مشکلات نظام سلامت باشد.

وی؛ وزارت بهداشت، بخش خصوصی حوزه بهداشت و درمان و جامعه را سه رکن اصلی در شبکه‌های تحقیقاتی دانست و گفت: نباید  شبکه‌ها را متعلق به بخشی از وزارت بهداشت دانست و این با ماهیت وجودی شبکه ها در تناقض است. از طرف دیگر ۹۷ درصد بودجه حوزه سلامت از طریق دولت و از طرف وزارت بهداشت پرداخت می شود، لذا شبکه ها در تعامل با وزارت بهداشت بوده و مستقل از آن نیستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، یادآور شد: شبکه های تحقیقات پرستاری باید اعضای هیات علمی را از همه مراکز پژوهشی و دانشگاهی به همکاری برای حل مشکلات سلامت مردم دعوت کنند و انتظار داریم توسعه شبکه سازی مراکز تحقیقاتی از ۱۶ مرکز موجود تا ۳۰ مرکز افزایش یابد تا شاهد افزایش بهره‌وری تحقیقات در حوزه پرستاری باشیم. 

وی تصریح کرد: با استقرار این شبکه ها و پیاده سازی روش های مناسب و همچنین پژوهش های کاربردی و تجاری سازی دانش، امید است که کیفیت و کمیت پژوهش های علوم پزشکی متحول شده و تاثیر آن در سلامت نمود یابد.

تشریح اهداف شبکه ملی تحقیقات پرستاری، تشکیل هیات موسسه و اهداف راهبردی، نظام نوین اطلاعات پژوهشی پزشکی کشور، سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی علوم پزشکی، سامانه خبره یاب و ارائه رهنمودهای ارشادی از جمله موضوعاتی بود که در نشست مجمع عمومی شبکه تحقیقات پرستاری مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست، با حضور عباس نجاری نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تشکیل شورای راهبردی و انتخاب ریاست این شبکه رای گیری انجام شد و براساس این رای گیری، خانم دکتر اسکویی، رئیس قبلی این شبکه، مجددا به عنوان ریاست شبکه انتخاب شد.

کد خبر 4474044

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید