امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 113583 |
تاریخ انتشار : 07 مهر 1395 - 19:50 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی پایگاه صلح خبر ؛ ورزش > فوتبال – همشهری آنلاین:پس از انتشار فیلم و گزارش روزنامه تلگراف از مذاکرات سم آلاردایس، سرمربی تیم ملی انگلستان با خبرنگاران این روزنامه که خود را به عنوان نمایندگان یک شرکت جا زده بودند، سم آلاردایس از سمت خود کناره‌گیری کرد. آلاردایس پس از فقط ۶۷ روز و یک […]

به گزارش مجله ورزشی پایگاه صلح خبر ؛

ورزش > فوتبال – همشهری آنلاین:
پس از انتشار فیلم و گزارش روزنامه تلگراف از مذاکرات سم آلاردایس، سرمربی تیم ملی انگلستان با خبرنگاران این روزنامه که خود را به عنوان نمایندگان یک شرکت جا زده بودند، سم آلاردایس از سمت خود کناره‌گیری کرد.

آلاردایس پس از فقط ۶۷ روز و یک بازی سمت خود را ترک می‌کند. او در بیانیه‌ای از اعمال خود “عذرخواهی” کرد و گفت با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده که سمت خود را ترک کند.

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلستان موقتا جایگزین آلاردایس شده است.

به گزارش بي بي سي، خبرنگاران روزنامه تلگراف که در پوشش اعضای یک شرکت با سم آلاردایس، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان درباره نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال گفتگو کرده بودند، فیلم این مذاکرات را منتشر کرده و سرمربی تیم ملی انگستان را به فساد مالی و تخلف از قوانین متهم کرده‌ بودند.

پس از انتشار گزارش روزنامه تلگراف و همچنین بخش‌هایی از فیلم این مذاکرات، فدراسیون فوتبال انگستان اعلام کرد که تحقیق خواهد کرد که آیا سرمربی تیم ملی مرتکب تخلف شده یا این که موضوع صرفا یک اشتباه محاسبه بوده است.

خبرنگاران روزنامه تلگراف به عنوان بخشی از تحقیق ده ماهه خود برای افشای “فساد مالی و ارتشا گسترده” در فوتبال انگلستان، تحت پوشش اعضای شرکتی در خاور دور که قصد دارد در نقل و انتقالات بازیکنان در فوتبال انگستان سرمایه‌گذاری کند، با سم آلاردایس تماس گرفته و دو بار با او مذاکره کردند و از این جلسات مخفیانه فیلم‌برداری کردند.

گرگ کلارک، رئیس فدراسیون فوتبال انگلستان به روزنامه دیلی‌‌میل گفته بود: “من تمام واقعیات را می‌خواهم [بدانم]، می‌خواهم همه چیز را از همه کس بشنوم و تصمیم بگیرم که چه باید کرد.”

“عدالت طبیعتا حکم می‌کند که قبل از تصمیم‌گیری تمام ماجرا برایمان روشن شده باشد. پیش‌داوری کار درستی نیست.”

فدراسیون فوتبال انگستان از روزنامه تلگراف خواسته متن کامل و همچنین تمام فیلم‌های این گفتگوها را در اختیار این فدراسیون قرار دهد.

در این فیلم‌ها سم آلاردایس به اعضای شرکت جعلی که همان خبرنگاران تلگراف بودند می‌گوید که برای “دور زدن” ممنوعیت مالکیت شراکتی بازیکنان راه‌هایی وجود دارد و این کار “دائما انجام می‌شود.”

مالکیت شراکتی در سال ۲۰۰۸ در فوتبال انگلستان ممنوع شد و فیفا هم سال گذشته کاملا آن را غیرقانونی اعلام کرد. پیش از آن برخی افراد یا شرکت‌ها می‌توانستند به جای باشگاه‌‎های فوتبال مالکیت تمام یا بخشی از حقوق مادی بازیکنان را در اختیار بگیرند.

در زمان فروش بازیکن، این مالک می‌توانست هم در مذاکرات تاثیر بگذارد و هم منفعت خود را از نقل و انتقال ببرد.

سم آلاردایس در این گفتگوها به خرید انر والنسیا، بازیکن وست‌هام در زمانی که خود سرمربی این تیم بود اشاره می‌کند. وست‌هام این بازیکن اکوادوری را به قیمت ۱۲ میلیون پوند از باشگاه مکزیکی پاچوکا خرید، اما در آن زمان طرف دیگری در مالکیت این بازیکن شریک بود، اما با انتقال او به وست‌هام تمام حقوق بازیکن به این باشگاه منتقل شد.

روشن نیست که آیا سم آلاردایس به رویه رایج در فوتبال انگلستان اشاره می‌کرده یا در واقع به خبرنگاران مخفی، راه دور زدن مقررات را نشان می‌داده است.

آلاردایس ۶۱ ساله همچنین با اعضای شرکت جعلی توافق می‌کند که در ازای چهارصد هزار پوند، سالی چهار بار به سنگاپور و هنگ کنگ سفر کند و برای افراد مورد نظر این شرکت سخنرانی کند.

سم آلاردایس که سابقه سرمربی‌گری بلکپول، ناتس‌کانتی، بولتون، نیوکاسل، بلکبرن و وست‌هام را دارد، پس از حذف انگلستان از جام ملت‌های اروپا و استعفای روی هاجسون، سرمربی تیم ملی انگلستان شد و تاکنون فقط در یک بازی سرمربی این تیم بوده است.

سم آلاردایس در فیلم منتشر شده با زبانی نامناسب از روی هاجسون و دستیار او گری نویل یاد می‌کند و تصمیم فدراسیون فوتبال انگلستان را برای نوسازی ورزشگاه ومبلی “احمقانه” می‌خواند.

آلاردایس قرار بود یکشنبه اسامی بازیکنان اردوی تیم ملی انگلستان را برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی اعلام کند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید