امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 359832 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1399 - 17:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر سفیر روسیه در دمشق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، حرف و حدیث‌های رایج این روزها درباره وجود اختلافات در روابط روسیه و سوریه بی‌اساس هستند و روابط دو کشور امروز قوی‌تر از گذشته است. به گزارش صلح خبر، الکساندر یفیموف، سفیر روسیه در سوریه در گفت‌وگو با روزنامه سوری […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

سفیر روسیه در دمشق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، حرف و حدیث‌های رایج این روزها درباره وجود اختلافات در روابط روسیه و سوریه بی‌اساس هستند و روابط دو کشور امروز قوی‌تر از گذشته است.

به گزارش صلح خبر، الکساندر یفیموف، سفیر روسیه در سوریه در گفت‌وگو با روزنامه سوری الوطن گفت، شایعات و اشاره‌های این روزها درباره اختلافات در روابط روسیه و سوریه بی‌پایه و اساس هستند و کسانی که بر برداشت غلط و وارونه از روابط مسکو و دمشق اصرار دارند تنها دست به تخریب رسانه‌ای می‌زنند و بس.

به باور این سفیر، کسانی که با سوریه و روسیه دشمن هستند پس از ناکامی در تحقق اهداف‌ نابود شده‌شان به شیوه نظامی برای فشار سیاسی بر دمشق و خفه کردن آن با تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه تلاش می‌کنند و همچنان دست خالی هستند، آنها از تمام ابزارهای ممکن از جمله تلاش‌های بی‌دریغ به دنبال مشکل تراشی در روابط روسیه و سوریه هستند تا بین دو کشور تفرقه بیندازند. 

سفیر روسیه در ادامه این گفت‌وگو اشاره کرد: این تلاش‌ها اگر نگوییم که تاکنون شکست خورده است اما در آینده ناکام خواهند ماند و حتی نتایج مورد نظر محقق نخواهند شد و روابط سوریه و روسیه امروز قوی‌تر از گذشته است و از ماهیت دوستی و استراتژیک برخوردار است و هر دو کشور به دنبال تحقق اهداف مشترک به نفع منافع دو ملت سوریه و روسیه هستند.

سفیر روسیه از عبارت “سگ‌ها پارس می‌کنند و قافله حرکت می‌کند” در توصیف این شایعه‌پراکنان استفاده کرد.

یفیموف درباره وضعیت ادلب نیز گفت: توافقات آتش‌بس در ادلب لزوم ادامه مبارزه با تروریسم را تا زمان بازگرداندن خاک سوریه تحت حاکمیت دمشق از بین نمی‌برد و ادلب آنچه “آخرین پناهگاه مخالفان میانه‌رو”‌خوانده می‌شود، نیست بلکه مامن تروریست‌ها و مجرمانی است که نباید هرگز اجازه موجودیت به آنها داد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید