امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 345266 |
تاریخ انتشار : 12 اسفند 1398 - 15:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نیروهای انگلیسی برای ممانعت از آنچه آن را تبدیل شدن منطقه غرب آفریقا به خلافت القاعده و داعش به دلیل وجود افراط‌گرایان در این منطقه خوانده، راهی سنگال شدند. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه دیلی میل، ده‌ها تن از نیروهای انگلیسی در حال آموزش نیروهایی از […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نیروهای انگلیسی برای ممانعت از آنچه آن را تبدیل شدن منطقه غرب آفریقا به خلافت القاعده و داعش به دلیل وجود افراط‌گرایان در این منطقه خوانده، راهی سنگال شدند.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه دیلی میل، ده‌ها تن از نیروهای انگلیسی در حال آموزش نیروهایی از سه کشور آفریقایی در سنگال هستند تا با افزایش رو به رشد فعالیت‌های نیروهای تروریستی مقابله کنند.

کشورهایی چون مالی در منطقه ساحل کانون اقدامات شبه نظامیان داعش هستند. هزاران شبه نظامی از داعش، القاعده و گروه‌های محلی برای نخستین بار با هم برای انجام اقدامات گسترده تروریستی فعالیت و همکاری می‌کنند.

شبه نظامیان خارجی که از سوریه گریخته‌اند، اکنون در این مناطق آفریقایی هستند و ساخت بمب را به یکدیگر آموزش می‌دهند. مقام‌های انگلیسی نگران این هستند که اوضاع وخیم‌تر شود و حملات برون مرزی صورت گیرد.

سرهنگ متیو بوتسفورد، ناظر تیم آموزشی ارتش انگلیس در نیجریه گفت: آنچه که هیچکدام از ما نمی‌خواهیم شاهدش باشیم این است که “خلافت” در نزدیک غرب آفریقا شکل بگیرد. این بدترین وضعیت برای ماست.

وی ادامه داد: مهارت ها و تجربیات آنها از سوریه و عراق به غرب آفریقا می‌آید چون داعش از خاورمیانه بیرون رانده شده است. رویدادهای سال های اخیر در انگلیس اثبات کرده که ارتباطی بین آفریقا و انگلیس وجود دارد. برده داری، مواد مخدر، پول، قاچاق همه با هم ارتباط دارند. انگلیس به دنبال ایفای نقش برای تضمین این مساله است که این ارتباط از بین برود و به خیابان‌های انگلیس، آلمان یا فرانسه کشیده نشود.

حدود ۳۰ نیروی انگلیسی در حال حاضر در سنگال مستقر هستند و به آموزش ۸۰ نیروی نیجریایی، مراکشی و کامرونی می پردازند که اکثر آنها نیروی ویژه هستند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید