امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 362964 |
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1399 - 13:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه خیر و احسان که از چندی پیش در تهران آغاز شده است، گفت: این سامانه بزرگترین سامانه خیر و احسان در کشور است. سیدابوالفضل پرپنچی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه خیر و احسان که از چندی پیش در تهران آغاز شده است، گفت: این سامانه بزرگترین سامانه خیر و احسان در کشور است.

سیدابوالفضل پرپنچی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های خدمت به نیازمندان و فقرا در جامعه اسلامی توزیع عادلانه امکانات به ویژه کمک های مردمی است، افزود: ارائه خدمات عادلانه مستلزم وجود سامانه ای منسجم و یکپارچه است که سامانه سخا این امکان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه به‌منظور جلوگیری از پراکندگی ارائه خدمات و اقدامات نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، برای حمایت از نیازمندان راه اندازی شده است، اظهار کرد: این سامانه بر اساس دستور رئیس کمیته امداد کشور، ضرورت تشکیل سامانه منسجم و یکپارچه در سطح ملی ابلاغ شد و مأموریت جمع‌بندی اطلاعات نیازمندان و شناسنامه‌دار شدن آنان به کمیته امداد واگذار شد که از ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: این سامانه برای ثبت اطلاعات نیازمندان و همچنین ثبت کمک‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار راه اندازی شده که علاوه بر جمع‌آوری آمار نیازمندان واقعی، هم‌زمان ارتباط مؤثری را با همه خیران و خیریه ها به ویژه  مراکز نیکوکاری برگزار می‌کند.

پرپنچی سامانه سخا را مکانی برای تجمیع اطلاعات سازمان‌یافته، نیاز محرومان و انجام روش‌های متعدد تأمین مالی جهت رفع نیازمندی‌ها برشمرد و گفت: این سامانه چالش‌های فراروی خدمات‌رسانی کمیته امداد به جامعه هدف خود را رفع می کند و توزیع عادلانه خدمات به‌ویژه امکانات مردمی را به دنبال دارد.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان هسته اصلی دریافت کمک‌های مردمی با راه‌اندازی این سامانه، به سازمان‌ها، نهادها و خیران کمک می‌کند با مراجعه به سامانه و دریافت اطلاعات مورد نیاز، کمک های خود را ثبت کنند و بدین ترتیب ضمن جلوگیری از ارائه خدمات و کمک های تکراری، همه نیازمندان زیر چتر حمایتی سازمان‌ها و افراد کمک کننده قرار گیرند.

به گفته پرپنچی، راه اندازی سامانه سخا به صورت ملی و براساس تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده بین کمیته امداد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید