امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 119658 |
تاریخ انتشار : 13 آبان 1395 - 18:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛ دکتر عبدالرضا کرد در سومین همایش‌ ویژه مجردین و متاهلین، از برنامه‌های پنجمین جشنواره «مسیر خوشبختی» که در تالار رازی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه ازدواج دانشجویی یکی از کامل‌ترین ازدواج‌ها است، اظهار کرد: 65 درصد افرادی که ازدواج دانشجویی انجام می‌دهند، شغل ندارند و تقریبا 55 […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛

دکتر عبدالرضا کرد در سومین همایش‌ ویژه مجردین و متاهلین، از برنامه‌های پنجمین جشنواره «مسیر خوشبختی» که در تالار رازی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه ازدواج دانشجویی یکی از کامل‌ترین ازدواج‌ها است، اظهار کرد: 65 درصد افرادی که ازدواج دانشجویی انجام می‌دهند، شغل ندارند و تقریبا 55 درصد افراد نیز به خدمت سربازی نرفته‌اند، اما با این وجود اکثر این افراد از زندگی خود راضی هستند.

وی ادامه داد: شرایط لازم برای یک ازدواج موفق آمادگی روانی، آماده‌سازی خانواده، شناخت و آزمون ملاک‌ها، منطقی و واقع‌گرا بودن فردمقابل است.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده گفت: ازدواجی که شتاب‌زده شکل بگیرد، شتاب‌زده نیز از بین می‌رود، مهم‌ترین مسئله در ازدواج، حریم‌سازی است که باید زوجین آن را حفظ کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.

کرد با بیان اینکه برخی افراد به دلیل نیازهای اجتماعی و خانوادگی خود را بی‌نیاز از ازدواج می‌دانند، افزود: اگر افراد برای رسیدن به رشد، کمال، رضای خداوند و آرامش ازدواج کنند، قطعا پایداری چنین زندگی‌هایی بیشتر خواهد بود.

وی گفت: فردی که تنها زیبایی‌ را ملاک ازدواج قرار دهد، بدون شک مشقت زندگی او بالا خواهد بود چراکه زیبایی، ملاک مهمی برای پایداری زندگی نیست و رسیدن به یک زندگی پایدار مستلزم دقت در انتخاب شریک زندگی است.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده گفت: یکی از عوامل خسته‌کننده در زندگی انسان، تکراری بودن آن است و در مقابل آن تازگی از جمله عواملی است که می‌تواند پایداری را در خانواده به اثبات برساند.

کردی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به مسیر خوشبختی لازم است به دنبال فردی باشیم که با دل، فکر و بیان ما را به درستی درک کند و به آن احترام بگذارد.

وی عنوان کرد: خانواده‌های باگذشت و با روحیه بالا، خانواده‌های مستحکمی هستند و در مقابل آن، خانواده‌های انتقام‌جو در زندگی خود استحکامی ندارند. زوجین باید در مقابل رفتارهای یکدیگر گذشت داشته باشند.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده گفت: صلاحیت زن و مرد تنها سواد دانشگاهی نیست، زیرا افرادی هستند که با وجود تحصیلات کمی که دارند، از فهم و شعور بالایی برخوردار هستند و می‌توانند با رفتار سنجیده با مشکلات پیش‌رو مواجه شوند. ازدواج رستاخیز معرفت است و افراد دوست دارند با کسی ازدواج کنند که تسکین دهنده و مهربان باشد. مدرسه و دانشگاهی زیباتر از ازدواج وجود ندارد، چرا که منجر به اثبات انسانیت در زندگی افراد می‌شود.

وی گفت: ازدواج با مشکلات خاص خود همراه است و اولین مسئله در ازدواج، انسان بودن است. ارزش‌ها، اعتقادات، احساسات و نگرش‌ها از جمله مفاهیم خانواده است که با کارکردهایی مانند محبت، حمایت، امنیت و کاهش فشار همراه می‌شود.

۴۷۴۷

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید