امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 331088 |
تاریخ انتشار : 06 دی 1398 - 10:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر در گزارش سازمان ملل آمده که در سال ۲۰۱۹ یک هزار و ۳۶۶ غیرنظامی توسط طرف‌های درگیر در افغانستان کشته شده‌اند. به گزارش صلح خبر، نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده که در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

در گزارش سازمان ملل آمده که در سال ۲۰۱۹ یک هزار و ۳۶۶ غیرنظامی توسط طرف‌های درگیر در افغانستان کشته شده‌اند.

به گزارش صلح خبر، نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده که در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و یا زخمی شده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه (پنجم دی) منتشر کرد، گفت، ثبت آمار تلفات غیرنظامیان را در سال ۲۰۰۹ میلادی شروع کرده است.

در این بیانیه به نقل از تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به افغانستان آمده که صلح خبر مساله مهم‌تری برای آینده این کشور است.

به گزارش بی بی سی، یاماموتو تاکید کرد: «نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد، صلح خبر مساله مهمی برای دولت جدید خواهد بود. من بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهم تا برای ختم جنگ گام‌های واقعی و محکمی بردارند، زیرا هیچ راه حل نظامی برای ختم جنگ در این کشور وجود ندارد.»

در این بیانیه نمایندگی سازمان ملل از تمام طرف‌های مربوط خواسته تا برای رسیدن به یک توافق سیاسی پایدار و آتش بس دایم، به دنبال راه‌هایی برای کاهش خشونت باشند.

سازمان ملل در گزارشی که دو ماه قبل منتشر کرد، گفت که در ۹ ماه اول سال میلادی جاری ۲۵۶۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۵۶۷۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش این نهاد آمده تلفات غیرنظامیان در ماه ژوئیه سال میلادی جاری به بالاترین سطح خود در مقایسه با تمام ماه‌ها در ۱۰ سال گذشته که این نهاد ثبت آمار را شروع کرده، رسیده است.

یوناما تصریح کرده بود که عامل بیشتر تلفات غیرنظامیان در سه ماه اخیر سال میلادی جاری “عناصر ضد دولتی” بوده‌اند.

در این گزارش آمده که عناصر ضد دولتی عامل ۶۲ درصد از تلفات غیرنظامیان در ۹ ماه اول سال میلادی جاری بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید