امروز: یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ذو القعدة 1445 | 2024-06-02
کد خبر: 265821 |
تاریخ انتشار : 28 اسفند 1397 - 17:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر کمیته تحقیقات سازمان ملل گزارشی را از تظاهرات ۲۰۱۸ در مرز غزه و تجاوزات اسرائیل و نیز لیستی از اسرائیلی‌های متهم به جنایات خطرناک در این حوادث را ارائه کرد که به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع داده خواهد شد. به گزارش صلح خبر، به نوشته “روزنامه تایمز آو […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

کمیته تحقیقات سازمان ملل گزارشی را از تظاهرات ۲۰۱۸ در مرز غزه و تجاوزات اسرائیل و نیز لیستی از اسرائیلی‌های متهم به جنایات خطرناک در این حوادث را ارائه کرد که به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع داده خواهد شد.

به گزارش صلح خبر، به نوشته “روزنامه تایمز آو اسرائیل”این گزارش “سازه‌های نظامی و مدنی در اسرائیل” را به عنوان مسئول نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه معرفی کرده است.

کمیته تحقیقات سازمان ملل گزارش خود را در قالب ۲۵۰ صفحه ارائه کرد و در آن به این مساله اشاره داشته که اسرائیل چه بسا با استفاده از سلاح علیه معترضان فلسطینی در تظاهرات بازگشت مرتکب “جنایات علیه بشریت”شده باشد.

در این گزارش تاکید شده: کشتار عامدانه غیر نظامیانی که به طور مستقیم در اقدامات خصمانه شرکت نداشتند جنایت جنگی به شمار می‌رود.

طبق این گزارش، کمیته سازمان ملل دلایل قانع کننده‌ای دارد که نشان می‌دهد افرادی از نظامیان صهیونیست، غیر نظامیان را کشته و یا به شدت زخمی کردند در حالیکه این افراد به طور مستقیم در این تحرکات مشارکت نداشتند و تهدیدی امنیتی برای اسرائیل نبودند. استفاده از سلاح علیه معترضان نابجا و غیر قانونی بوده است.

در این تحقیقات آمده است که نیروهای صهیونیستی به سمت بیش از شش هزار فلسطینی که در تظاهرات در مرز غزه طی مارس و دسامبر ۲۰۱۸ شرکت داشتند، گلوله شلیک کردند که این امر موجب کشته شدن ۱۸۳ تن از جمله ۳۲ کودک شد و کمتر از ۳۰ تن از کشته شدگان از اعضای گروه‌های مسلح فلسطینی بودند.

این گزارش اسرائیل را به شکست‌های متوالی در تحقیق درباره رهبران و سربازان و محاکمه آنها به خاطر جنایاتشان علیه فلسطینیان متهم می‌کند.

کمیته تحقیقات سازمان ملل همچنین جنبش حماس را به تحریک تظاهرکندگان به استفاده از بالون‌های آتش‌زا متهم کرد.

اسرائیل پیش از این خلاصه گزارش کمیته مزبور را که دو هفته قبل ارائه شده بود به طور کامل رد و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید