امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 113470 |
تاریخ انتشار : 07 مهر 1395 - 11:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛ زیباتر ساختن زیبایی‌ها؛ رسالت گروه هنری ایده‌ها به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نمایشگاه آثار لیلا سیفی (نقاش و تصویرگر)، حمیدرضا سیفی (عکاس)، صدرا باقری (عکاس) و بهاران تنکابنی به ­عنوان یکی از ایده­ پردازان گروه به مدت ده روز به نمایش گذاشته می شود. لیلا سیفی […]

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛

زیباتر ساختن زیبایی‌ها؛ رسالت گروه هنری ایده‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نمایشگاه آثار لیلا سیفی (نقاش و تصویرگر)، حمیدرضا سیفی (عکاس)، صدرا باقری (عکاس) و بهاران تنکابنی به ­عنوان یکی از ایده­ پردازان گروه به مدت ده روز به نمایش گذاشته می شود.

لیلا سیفی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: «همه ما کودک درونی داریم که شاید مدت­ هاست فراموش شده است؛ تمام تخیلات زیبای ما زاییده ذهن همین کودک درون است. گروه ایده ها بر آن است تا این دنیای زیبا را عینیت بخشد که شاید بیننده این تصاویر حتی برای یک لحظه به کودک درونش بازگردد.»

او ادامه داد: «سبک زندگی در دنیای امروز به­ گونه­ ای شکل گرفته است که ناخواسته انسان را از توجه به زیبایی­ هایی که روح را تلطیف می­ کنند، دور کرده است. از آن­جایی که یکی از مهم­ ترین اهداف هنر در تمامی دوران­‌ها، آفرینش زیبایی و حک کردن آن بر روح و ذهن آدمی بوده است، سعی داریم به­ منظور زیباتر کردن زیبایی­ ها، دنیای خیال را در میان دنیای واقعیت به تصویر کشیده و احساسات لطیف انسانی را در فضای زندگی پررنگ ­تر نماییم.»

این هنرمند تاکید کرد: «ما باور داریم هنرهای عکاسی، نقاشی و تصویرسازی در کنار هم می­‌توانند دستیابی به این آرمان را ممکن ساخته و در این راستا مکمل یکدیگر باشند.»

در نمایشگاه تازه گروه ایده‌ها، ضمن ارائه آثار با متعدد و منسجم، تاکید بر بهره‌گیری از نقوش و طرح ­های ایرانی در تابلوها افزایش یافته و تلاش شده است که ریشه و فرهنگ اصیل ایران زمین هر چه بیشتر گرمابخش فضاهایی باشد که اوقات ما در آن سپری می شود.

در این آثار برای جدا کردن مرز دو هنر نقاشی و عکاسی و با توجه به سبک هر عکس، تلاش شده تا حد امکان در نقاشی­ ها  پرداخت کمتری صورت پذیرد.

گروه ایده ها در این نمایشگاه در مقایسه با قبل، آثار متفاوتی را ارائه خواهد کرد؛ عکاسی آثار جدید در فضاهایی متفاوت و ایرانی و بعضاً با به­ کارگیری بخش­ هایی از معماری سنتی انجام شده است. در برخی از تابلوها هم به شیوه ­ای خاص، نقاشی یا تصویرسازی در خارج از کادر ادامه پیدا کرده و در مخاطب این حس را ایجاد می­ کند که اثر بُعد عمیق تری پیدا کرده است.

5757

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید