امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 227579 |
تاریخ انتشار : 07 فروردین 1397 - 11:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر حضور گردشگران و مهمانان نوروزی در شهر زواره حال و هوای بهاری به این شهر تاریخی و با قدمت داده است. به گزارش صلح خبر، مراکز و محل های تاریخی زواره در این روزها شاهد حضور مردمی است که به تاریخ و فرهنگ ایرانی توجه خاص دارند. زورخانه زواره […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

حضور گردشگران و مهمانان نوروزی در شهر زواره حال و هوای بهاری به این شهر تاریخی و با قدمت داده است.

به گزارش صلح خبر، مراکز و محل های تاریخی زواره در این روزها شاهد حضور مردمی است که به تاریخ و فرهنگ ایرانی توجه خاص دارند.

زورخانه زواره یکی از مکان‌هایی است که هر شب با اجرای برنامه‌های خاص میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است.

زورخانه در فرهنگ ایرانی مدرسه عشق، مروت و جوانمردی است. زورخانه آموزشگاه ادب، فروتنی و گذشت و مکتب پاکدامنی، امانتداری و افتادگی بوده است.

زورخانه پرورشگاه پهلوانی، افزایش قدرت و سلامت جامعه و پایگاه مقابله با ظلم و یاری مظلوم به حساب می‌آید. زورخانه در فرهنگ ایرانی مدرسه احترام به استادان، پیران، پیشکسوتان و سادات و مکانی مقدس برای ذکر خدا و مدح اهل بیت به‌ویژه مولای عاشقان علی(ع) است. زورخانه همانند مسجد مکانی است مقدس که باید با وضو وارد آن شد.

و این روزها و شب‌ها زورخانه زواره اصفهان شاهد حضور مهمانان و گردشگرانی است که برای تماشای ورزش باستانی کشور خود وارد آن شده و با شنیدن ذکر و منقبت اهل بیت روح خود را جلا می‌دهند.

در همین راستا «علی ذبیحی» مدیر زورخانه زواره در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر در خصوص تأسیس این مکان گفت: این مکان مقدس در ۱۳ رجب سال ۹۴ با حضور جمعی از پیشکسوتان و بزرگان ورزش باستانی کشور و مسئولان شهر در محل آب انبار قدیمی و بدون استفاده زواره تأسیس و آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به فرهنگ بومی و سنتی که در آن مذهب نورافشانی می‌کند با درخواست اداره ورزش و جوانان شهر و پیگیری‌ها و کمک‌های سخاوتمندانه شورای اسلامی و شهردار وقت زواره در جهت رشد فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نسبت به ساخت زورخانه در محل آب انبار باستانی زواره با قدمت ۴۰۰ ساله در این جهت اقدام شد.

ذبیحی شرکت و حضور و استقبال  قشر جوان در مدت تأسیس زورخانه را بسیار عالی دانست و گفت: این روزها شاهد رشد چشمگیر این ورزش در میان جوانان شهر هستیم.

به گفته مدیر زورخانه زواره، به اهتمام مدیریت زورخانه و هیئت مربوطه همه روزه در محل زورخانه، ورزش همراه با پذیرایی و بازدید علاقه‌مندان این ورزش برگزار می‌شود و شاهد استقبال بی‌نظیر همشهریان و مهمان نوروزی در این زمینه هستیم که این مسأله باعث مسرت و خوشبختی ورزشکاران است.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های آتی زورخانه تصریح کرد: در نظر داریم با برنامه‌ریزی، تلاش خود را جهت رشد این ورزش در میان قشر نوجوان و جوان دو چندان کرده و چهره روحانی و مذهبی این ورزش را با خصوصیات اخلاقی و اجتماعی این عزیزان عجین کنیم.

ذبیحی یادآور شد: در برنامه‌های سال ۹۷ شرکت در مسابقات استاتی در رشته‌های تیمی و انفرادی لحاظ شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید