امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 366131 |
تاریخ انتشار : 03 تیر 1399 - 20:20 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/بوشهر «أنوَارُالولایَة» عنوان اثری از آیت الله صفایی‌بوشهری است که در سال ۱۳۹۷ از سوی پژوهشگاه ادب و فرهنگ و تاریخ استان بوشهر منتشر و رونمایی شد. کتاب «أنوَارُالولایَة» در شش بخش با عناوین زندگی‌نامه، مقام حضرت فاطمه معصومه(س) از کلام معصومین(ع) و بزرگان دین، أحادیث، ألقاب و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/بوشهر «أنوَارُالولایَة» عنوان اثری از آیت الله صفایی‌بوشهری است که در سال ۱۳۹۷ از سوی پژوهشگاه ادب و فرهنگ و تاریخ استان بوشهر منتشر و رونمایی شد.

کتاب «أنوَارُالولایَة» در شش بخش با عناوین زندگی‌نامه، مقام حضرت فاطمه معصومه(س) از کلام معصومین(ع) و بزرگان دین، أحادیث، ألقاب و أوصاف، کرامات، و زیارت‌نامه و ارزش و ثواب زیارت آن حضرت توسط آیت الله صفایی بوشهری به زبان ساده و روان به رشته تحریر درآمده است.

این مفسر بوشهری در کتاب زندگی‌نامه حضرت معصومه (س) نوشته است: “«معصومه»، «طاهره»، «حمیده»، «محدثه»، «کریمه»، «شفیعه»، «عالمه آل طاها» و کنیه‌اش «اُخت الرضا» است. حضرت فاطمه معصومه(س) از بانوان نمونه و برجسته‌ای است که خاندان أنبیاء و أولیاء تاکنون به خود دیده است. وی دارای مقام عصمت عملی و تجلی تمام نمای جده عرشی‌اش حضرت فاطمه زهرا(س) است و «ایمان کامل و تقوای الهی، تولد از نسل پیامبران آسمانی، دارا بودن قدرت شفاعت اخروی، زهد و پارسایی، فضایل اخلاقی و کمال عرفانی، عبادت و نیایش عرشی، جود و کرم و مردم‌داری، صبر و استقامت و بردباری، جهاد و ولایت‌مداری، علم و دانش اسلامی، بصیرت و آگاهی، ایثار و از خودگذشتگی» بخشی از فضایل و ویژگی‌ها و صفات ارزشمند آن بزرگ بانوی محدثه قمی است.

این فضایل عالیه و نسب آسمانی‌تبار نورانی‌اش از وی چهره‌ای ممتاز و پرجلال و شکوه ساخته است و اُخت‌الرضا حضرت معصومه(س) در بین بانوان گرانقدر جهان اسلام تشابه فراوانی بین حضرت فاطمه زهرا و حضرت معصومه(س) وجود دارد و هم‌نامی (فاطمه)، هم‌لقبی (معصومه)، هم‌تباری (هر دو از نسل پیامبر گرامی اسلام(ص) و در نهایت از نسل حضرت ابراهیم خلیل‌الرحمن)، ایمان و تقوا و اخلاق کامل اسلامی، عبادت و انس با دعا و قرآن، علم و دانش اسلامی، پاسخ‌گویی به مجهولات و مسائل دینی، هجرت از وطن برای دفاع از حریم ولایت، تحمل سختی‌های بسیار روحی و اجتماعی در دوران کودکی، ظلم و ستم فراوان بر پدر دیدن، روایت‌گری حدیث ولایت امیرمؤمنان(ع)، دارا بودن منزلت آسمانی و اخروی و شفاعت در قیامت، صبر و استقامت و مبارزه در قبال عداوت دشمنان ولایت، رحلت در سنین جوانی برخی از تشابهات است و به همین خاطر به آن حضرت «فاطمه ثانیه» گفته می‌شود و شهر قم به وجود مطهر آن بزرگ بانو به «کانون فاطمیون» لقب گرفته است.”

به گزارش صلح خبر، این کتاب سال ۱۳۹۷ در قطع وزیری و در ۹۶ صفحه به زبان فارسی به همت موسسه انتشارات والانگار چاپ و روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید