امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 321662 |
تاریخ انتشار : 21 آبان 1398 - 16:25 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر صلح خبر/سمنان زندان مرکزی سمنان که سال‌ها است بحث جابجایی آن نقل بسیاری محافل اداری و شهری است، همچنان با دیوارهای بلندش در مرکز این شهر تاریخی خودنمایی می‌کند. این زندان که در یک بنای تاریخی دوران صفوی بنا شده، در صورت رهاسازی می‌تواند به یکی از زیبایی‌ها و […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

صلح خبر/سمنان زندان مرکزی سمنان که سال‌ها است بحث جابجایی آن نقل بسیاری محافل اداری و شهری است، همچنان با دیوارهای بلندش در مرکز این شهر تاریخی خودنمایی می‌کند.

این زندان که در یک بنای تاریخی دوران صفوی بنا شده، در صورت رهاسازی می‌تواند به یکی از زیبایی‌ها و مقاصد گردشگری این شهر تاریخی تبدیل شود.

در آخرین اظهارنظرها در این ارتباط امروز منوچهر فخری معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای شهر سمنان ضمن تاکید بر لزوم تسریع در این جابجایی وعده داده است که فرآیند جابجایی این زندان به زودی انجام و کاروانسرای تاریخی شهر سمنان بالاخره آزاد می‌شود.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه بحث جابه جایی ندامتگاه از مواردی است که به صورت مستمر مورد پیگیری، رصد و بازدید مسوولان استان قرار می‌گیرد گفت: کار انتقال زندانیان به زندان جدید به زودی تحقق می‌یابد.

فخری تصریح کرد: با جابه جایی این زندان، به واسطه قرار داشتن کاروانسرای تاریخی سمنان(زندان فعلی)در شاهراه اصلی شهر، می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد یک پیاده‌راه زیبا در شهر سمنان استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت شهری در خدمات‌دهی به شهروندان بر لزوم اشراف مدیران بر قوانین تاکید کرد و  گفت: عدم آشنایی با قوانین و مقررات یکی از موضوعات آسیب زننده در بحث مدیریت امور شهری است.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اولویت ما در بحث شهرداری و شوراها، آموزش اعضا و کارمندان با استفاده از اساتید با تجربه و متخصص است افزود: ارائه این آموزش‌ها در نهایت منجر به ارتقاء کیفی خدمات به شهروندان و افزایش سطح رضایت‌مندی می‌شود.

فخری با بیان اینکه شورای شهر باید یک برنامه جامع مدیریت شهری داشته و بر طبق این مهم گام بردارد گفت: نگاه‌ها در بحث مدیریت شهری، باید جامع و فراگیر باشد و حتی‌الامکان از نگرش‌های سطحی و مقطعی و اقدامات هیجانی دوری شود.

وی از تلاش این معاونت برای رفع مشکلات شهرداری‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی به واسطه وظیفه ذاتی خود برای افزایش انتفاع، حفظ حرمت مردم و بهبود مدیریت امور شهری، تلاش خود را برای حل مشکلات شهرداری‌ها به کار خواهد گرفت.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز، بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری باغات حومه شهرهای استان تاکید و اضافه کرد: فضای سبز و باغات متعلق به مردم و نسل‌های آینده این منطقه است و به همین واسطه تغییر کاربری این مجموعه‌ها، خط قرمز استانداری است.

وی بر لزوم تکمیل پروژه‌های شهری تاکید و خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را باید به کار گیریم تا با تسهیل فرآیندهای موجود و مساعدت لازم و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، طرح‌های عمرانی بزرگ در شهرهای استان اجرایی شود.

فخری با اشاره به برخی مشکلات کارکنان شهرداری‌ها از شهرداری و اعضای شورای شهر سمنان خواست تلاش کنند تا در دوره مسئولیت خود، مشکلات کارگران و کارمندان شهرداری را برطرف کنند.

فرماندار سمنان پیش از این در گفت‌وگو با صلح خبر از تخلیه و آزادسازی کاروانسرای تاریخی این شهر تا پایان تابستان خبر داده بود که این مهم به دلیل عدم فراهم شدن زندان جدید و عدم تجهیز آن بار دیگر به تاخیر افتاد.

سیدعباس دانایی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که فرآیند انتقال زندان هرچه سریع‌تر انجام شود اما سازمان زندان‌ها نیز تا تجهیز زندان جدید امکان آزادسازی را ندارد.

فرماندار مرکز استان در پاسخ به پرسش صلح خبر در خصوص سرنوشت کاروانسرای تاریخی سمنان بعد از آزادسازی و انتقال زندان گفت: سند این مجموعه به نام سازمان زندان‌هاست و این سازمان برای فروش آن آمادگی دارد ضمن اینکه میراث فرهنگی و شهرداری سمنان نیز برای خرید آن و تبدیل مجموعه به یک مرکز تفریحی و گردشگری اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان نیز پیشتر در نشست شورای قضایی استان از انتقال دو زندان درون‌شهری سمنان و دامغان به خارج از این شهرها به عنوان اولویت اول این اداره کل یاد کرده بود که با وجود گذشت بیش از یک سال از آن نشست هنوز زندان سمنان جابجا نشده است.

وی انتقال زندانیان را در جهت منافع این اداره کل ارزیابی و از فرسودگی زندان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این اداره کل نام برده و گفته بود: فرسوده بودن زندان‌ها سبب شده که هزینه نگهداری زندانیان در این زندان‌ها بسیار بالا باشد.

به هر حال علی‌رغم وعده‌های داده شده در این چند سال، دیوارهای بلند زندان سمنان همچنان در وسط این شهر خودنمایی می‌کند و کاروانسرای تاریخی سمنان در پشت این دیوارها از نظر عابران دورمانده است، کاروانسرایی تاریخی که اگر آزاد شود، چهره آن حتما برای مردم سمنان تازگی دارد چرا که شمار شهروندانی که خاطره این اثر تاریخی را با خود دارند در این چند دهه با گذر عمر کاهش یافته و از طرفی چشم بسیاری از شهروندان قدیمی و کهنسال سمنانی نیز که خاطره‌ای دور و مبهم از آن را به یاد می آورند، بیش از 40 سال است که به جمال این اثر دوران شاه عباسی نیفتاده است.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید