امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 39710 |
تاریخ انتشار : 14 آذر 1394 - 1:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران – صف طولانی فیلم‌های اکران‌نشده امسال همچنان برقرار است و به‌نظر می‌رسد شورای صنفی نمایش قصد دارد به هر شکل ممکن این فیلم‌ها را تا آغاز جشنواره فیلم فجر به نمایش بگذارد. از 12آذرماه «بچگيتو فراموش نكن» به نمايش عمومي درآمده و «حكايت عاشقي» هم پس از چندبار پس و پيش […]

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران – صف طولانی فیلم‌های اکران‌نشده امسال همچنان برقرار است و به‌نظر می‌رسد شورای صنفی نمایش قصد دارد به هر شکل ممکن این فیلم‌ها را تا آغاز جشنواره فیلم فجر به نمایش بگذارد.

از 12آذرماه «بچگيتو فراموش نكن» به نمايش عمومي درآمده و «حكايت عاشقي» هم پس از چندبار پس و پيش شدن تاريخ اكران، سرانجام 5روز مانده به پايان فصل پاييز روي پرده سينماها مي‌رود.در ميان فيلم‌هاي در حال اكران، «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي همچنان در 70سالن سراسر ايران روي پرده است.

اكران نماينده ايران در اسكار هشتاد وهشتم از 5 شهريور آغاز شده و فروش آن پس از 3‌ماه به مرز 14ميليارد تومان رسيده است. انيميشن تحسين‌شده «شاهزاده روم» به كارگرداني هادي محمديان ديگر فيلم ميلياردي اين روزهاي سينماي ايران است كه در مجموع يك‌ميلياردو300 ميليون تومان فروخته و نمايش آن در 18سينماي تهران و 30سينماي شهرستان‌ها ادامه دارد. سهم پايتخت از فروش ميلياردي شاهزاده روم 710ميليون تومان است.

«چهارشنبه خون به‌پا مي‌شود» تنها 7سينما در تهران در اختيار دارد و فروش آن در تهران به 135ميليون تومان رسيده است. فروش نخستين تجربه كارگرداني حماسه پارسا در شهرستان‌ها 20ميليون تومان است و نمايش آن همچنان ادامه دارد. «چهارشنبه 19ارديبهشت» وحيد جليلوند در 5هفته اكران، 395ميليون در تهران و 120ميليون تومان در شهرستان فروخته است. «شيفت شب» نيكي كريمي يكي از فيلم‌هاي پرفروش اين روزهاست كه فروش آن در 27سينماي پايتخت به 370ميليون تومان رسيده است.

فيلم سينمايي «پدر آن ديگري» به كارگرداني يدالله صمدي در هفته پنجم اكران به فروش نيم ميلياردي دست يافته است. اين فيلم در 30سالن تهران و شهرستان روي پرده رفته و سهم فروش آن خارج از تهران تنها 100ميليون تومان است. «جامه‌دران» به كارگرداني حميدرضا قطبي هم در هفته سوم اكران در تهران با 19سينما، 385ميليون تومان فروش داشته و 15سينماي شهرستان‌ها 185ميليون تومان به‌حساب آن واريز كرده‌اند.

«اين سيب هم براي تو» به كارگرداني سيروس الوند كه از 27آبان روي پرده رفته، در تهران به فروش 105ميليون توماني رسيده و اكران شهرستان آن به‌زودي آغاز مي‌شود. فيلم سينمايي «ناهيد» به كارگرداني آيدا پناهنده در پرديس هويزه مشهد هم به نمايش درآمده است. ساره بيات، پژمان بازغي و نويد محمدزاده بازيگران اين فيلم هستند كه درآمد آن از 16روز نمايش در 15سينما در تهران 120ميليون تومان است.

  • 2 فيلم تازه

«بچگيتو فراموش نكن» به كارگرداني جلال فاطمي كه از 12آذر به نمايش عمومي درآمده، فيلمي است با بازي اكبر عبدي، بهاره رهنما، بهنام تشكر، مجيد شهرياري، مهران رنجبر، مريم سلطاني، مائده طهماسبي، سياوش مفيدي، سوسن پرور، مهران رجبي و… «حكايت عاشقي» احمد رمضان‌زاده هم كه از 25آذر اكران مي‌شود، مسعود جعفري جوزاني را به‌عنوان تهيه‌كننده مي‌بيند و بهرام رادان، قطب‌الدين صادقي، بهمن زرين‌پور، شيلان رحماني و شوان عطوف در آن ايفاي نقش كرده‌اند. زرين‌پور براي بازي در اين فيلم در جشنواره سال گذشته تحسين شد و سيمرغ بلورين گرفت.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!