امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 256507 |
تاریخ انتشار : 22 بهمن 1397 - 16:03 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر صحبت از عدم آمادگی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی دیگر صرفاً یک برآورد یا هشدار از کمیته‌های تخصصی یا از سوی کمیساریای شکایت‌های سربازان نیست بلکه از سوی بطن نهاد نظامی و از سوی فرماندهی عالی رتبه آن مطرح شده است. به گزارش صلح خبر، در سندی محرمانه […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

صحبت از عدم آمادگی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی دیگر صرفاً یک برآورد یا هشدار از کمیته‌های تخصصی یا از سوی کمیساریای شکایت‌های سربازان نیست بلکه از سوی بطن نهاد نظامی و از سوی فرماندهی عالی رتبه آن مطرح شده است.

به گزارش صلح خبر، در سندی محرمانه که یائیر گولان، معاون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل ارائه داده است، وی به صراحت اذعان کرده که به فرماندهی عالی ارتش زمینی اعتماد ندارد. وی نسبت به سناریوهایی هشدار داد که در انتظار جبهه داخلی است که در طول تاریخ خود در تمامی جنگ‌ها در رویارویی با کشورهای عربی شاهد آن نبوده است.

این گزارش از این حیث قابل توجه است که فردی که آن را ارائه داده از فرماندهی عالی نظامی و یکی از نامزدهای جانشینی گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد مشترک بوده است.

آنچه اهمیت این سند را بیشتر می‌کند، این است که صرفاً متکی به برآوردهای نظری نبوده بلکه بر اساس تجارب عملیاتی نیز مطرح شده است.

گولان تاکید کرد، نبود اعتماد نسبت به توانایی‌های نیروی زمینی و هراس از تلفات منجر شد که حمله زمینی طی یورش به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ صورت نگیرد. این نبود اعتماد به نیروی زمینی همچنین در اعتماد افسران به خودشان و به توانایی‌شان برای پیروزی تأثیر جبران ناپذیری گذاشته است.

در همین حال، آفراهیم عنبر، رئیس پژوهش‌های استراتژیک قدس تصریح کرد، این نگرانی از سال‌های مدید و گویی از جنگ دوم لبنان (۲۰۰۶) وجود داشته است.

گولان می‌گوید، مشکل بزرگی که اسرائیل با آن مواجه است، به دلیل ضربه‌ای است که جبهه داخلی در جنگ آتی در معرض آن قرار می‌گیرد و شکست در جنگ ۱۹۷۳ در مقایسه با ضربه‌ای که در نبرد آتی به جبهه داخلی وارد می‌شود، در حد یک “زنگ تفریح” خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید