امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 227610 |
تاریخ انتشار : 07 فروردین 1397 - 19:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات بی رویه و بدون تناسب با نیاز بازار و در کنار آن قاچاق، ضربه و آسیب بسیار بزرگی به سرمایه گذار و صنعت داخل وارد کرده است. به گزارش صلح خبر به نقل از صدا و سیما، حبیب الله انصاری با بیان […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات بی رویه و بدون تناسب با نیاز بازار و در کنار آن قاچاق، ضربه و آسیب بسیار بزرگی به سرمایه گذار و صنعت داخل وارد کرده است.

به گزارش صلح خبر به نقل از صدا و سیما، حبیب الله انصاری با بیان اینکه زمانی که از نظر کمی با کمبود جنس یا کالایی مواجه هستیم برای برطرف کردن نیاز جامعه نیازمند واردات هستیم، گفت: در شرایطی که در صنایعی امکان ارائه محصول از نظر کمی را داشته باشیم این نیاز برطرف می شود. در شرایط فعلی در صنعت لوازم خانگی می توانیم پاسخگوی نیاز مردم از روستاها تا شهرها باشیم، زیرا این صنعت از نظر کیفیت مناسب و دارای خدمات پس از فروش است. در حال حاضر در لوازم خانگی انرژی بر اعم از سرمایشی وگرمایشی بسیاری از کارخانجات با سرمایه گذاری های کلان رفاه مشتری را اولویت خود قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف انرژی یکی از مسائل بسیار مهم است، گفت: کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان از اولویت های ماست که در حال حاضر یخچال های تولید داخل عموما رده انرژیشان A یا A+ است که در این شرایط به هیچ عنوان صحیح نیست در این زمینه واردات انجام دهیم. امروز مشکل ما تنها به واردات خلاصه می شود بلکه قاچاق نیز یکی از معضلاتی است که صنایع داخل با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: در انواع وسایل و لوازم خانگی غیرانرژی بر بهترین شرایط تولیدی را در داخل داریم، اما متاسفانه بلورجات ترک وارد کشور و در بعضی فروشگاه نیز با جایزه به مشتریان ارائه می شود این در حالی است که کیفیت بلورجات داخلی بسیار بهتر از این هاست که در چنین شرایطی واقعا واردات منصفانه نیست.

این عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در وضعیت موجود نگاه به واردات موجب کاهش اشتغال، از بین رفتن انگیزه سرمایه گذاری و کاهش صادرات می شود، توضیح داد: در حال حاضردر صنعت لوازم خانگی چرخ خیاطی، آبگرمکن ما به کشورهای اروپایی، بخاری به کشورهای آسیانه میانه، اجاق گاز و ماشین لباسشویی به حوزه قفقاز و کشورهای آسیای میاره صادر می شوند. امروز تولید باید صادرات محور باشد و در این راستا تولیدکننده ای موفق است که بخشی از تولیداتش را صادرات کند که این امر می تواند مبین کیفیت کالا باشد.­

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید