امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 285872 |
تاریخ انتشار : 21 خرداد 1398 - 22:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار کرد که دلیل اتخاذ چنین اقداماتی توسط جمهوری اسلامی را درک می‌کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت: مسکو مشتاق کاهش تعهدات برجامی […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار کرد که دلیل اتخاذ چنین اقداماتی توسط جمهوری اسلامی را درک می‌کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت: مسکو مشتاق کاهش تعهدات برجامی ایران نیست اما اقدام ایران را درک می‌کند.

وی در این رابطه گفت: نگرانیم که بالاخره زمان آن برسد که ایران همانطور که رئیس‌جمهور حسن روحانی اعلام کرده بود، گام‌های بیشتری در جهت کاهش تعهدات برجامی‌اش بردارد. قطعاً ما مشتاق چنین اقدامی نیستیم اما حقیقت این است که ما دلیل اتخاذ چنین اقداماتی را درک می‌کنیم.

به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان ۱۸ اردیبهشت ماه، یک سال پس از خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام و از زیر پا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد ایران فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین را متوقف می‌کند.

شورای عالی امنیت ملی نیز با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید