امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 364038 |
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1399 - 7:28 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر سفارت روسیه در ایالات متحده تاکید کرد، اظهارات ساختگی مقام‌های عالی‌رتبه آمریکایی از جمله سخنان اخیر در مورد وضعیت در سوریه و لیبی، صرفا روابط میان مسکو و واشنگتن را وخیم‌تر خواهد کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

سفارت روسیه در ایالات متحده تاکید کرد، اظهارات ساختگی مقام‌های عالی‌رتبه آمریکایی از جمله سخنان اخیر در مورد وضعیت در سوریه و لیبی، صرفا روابط میان مسکو و واشنگتن را وخیم‌تر خواهد کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما متوجه اظهارات ضد روسی دیگری از جانب دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا شدیم که ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ در موسسه هادسون عنوان شدند.»

در این بیانیه آمده است: «این بار او مدعی شد که کشور ما به دمشق برای “اجرای قتل‌عام” کمک می‌کند و همچنین قصد دارد تا یک پایگاه نظامی در لیبی ایجاد کند! مایه تاسف است. اشاعه سخنان جعلی این مقام دولتی عالی‌رتبه بیش از پیش روابط روسیه – آمریکا را خراب می‌کند.»

اظهارات دیوید شنکر در بحبوحه درخواست اخیر او از روسیه مبنی بر خروج از خاورمیانه به دلیل آنچه “نقش مخرب” مسکو در این منطقه خواند، مطرح می‌شود.

سفارت روسیه همچنین به دولت آمریکا یادآور شد که ایالات متحده آمریکا به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارد.

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت، درخواست شنکر از روسیه برای خروج از خاورمیانه بی‌کفایتی او را فاش می‌کند و نشان‌دهنده تنزل استانداردهای حرفه‌ای در وزارت خارجه آمریکاست.

روسیه بنا به درخواست دولت دمشق به تلاش‌های سوریه در مبارزه با تروریسم کمک کرده و در احیای این کشور ایفای نقش می‌کند. در همین حال، حضور ایالات متحده آمریکا در سوریه بدون دعوت دولت دمشق و همچنین بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

انتهای پیام  

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید