امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 124599 |
تاریخ انتشار : 21 آذر 1395 - 3:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش خبرنگار مهر، فیصل عامری پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: طرح انتقال بین حوزه ای از کارون به جراحی از سال ۸۸ موجود است که راه حل هایی نیز برای اجرای آن […]

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش خبرنگار مهر، فیصل عامری پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: طرح انتقال بین حوزه ای از کارون به جراحی از سال ۸۸ موجود است که راه حل هایی نیز برای اجرای آن مصوب شد.

وی افزود: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه تالاب و ۶۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه نخیلات است. تمام چانه زنی ما برای دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب است. حق آبه ما از گرگره اکثر اوقات به صفر رسیده و با ایجاد سد مارون دو آریوبرزن دیگر چشممان به رودخانه کارون است.

این فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی تصریح کرد: قسمتی از تالاب شادگان قسمتی در حوزه ماهشهر، اهواز، سربندر، خرمشهر و بخشی نیز در حوزه اهواز است. اولین منفعت آبرسانی به نخیلات برای بهبهان و جایزان است ولی سفره ای که پهن می شود همه را منتفع می کند.

عامری گفت: کل روستاهای شادگان در حال نابودی است، بنابراین انتقال میان حوزه ای کارون را برای نجات نخیلات و کشاورزی را تقاضا داریم.

وی ادامه داد: مسئولان حق آبه تالاب شادگان و نخیلات را در همین جلسه تصویب کنند و نباید اعلام کنند که اختصاص آن دست مشاوره است چون در حوزه اختیارات خود سازمان آب و برق است.

عامری با تأکید بر لزوم باز شدن نهر مارد و سلمانه بیان کرد: استفاده بخشی از آب های نیشکر و شیلات هم می تواند فقط یک یا دو ماه در سال فقط به ما کمک کنند.

این فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی کنایه زد: شیلات آزادگان واقعا آزاد است و هر کار خلافی که دوست دارد انجام می دهد. شیلات واقعا پدر ما را درآورده است.

وی در پایان ابراز تأسف کرد: متأسفانه ۵۰۰ میلیون تن نمک از پساب های شیلات وارد تالاب شادگان می شود.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید