امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 113203 |
تاریخ انتشار : 06 مهر 1395 - 9:52 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛ اجتماع > سفر – محمد باریکانی:نخست- رئیس‌جمهور پس از ۳سال در سخنانی که ۳۴دقیقه و ۱۸ثانیه طول کشید، بیش از ۲۷دقیقه به موضوع گردشگری پرداخت و نظرات خود را درخصوص راهکارهای توسعه صنعت گردشگری و وضعیت کنونی این صنعت به‌طور مستقیم در جمع فعالان و سفرای خارجی اعلام کرد.  حسن روحاني در […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛

اجتماع > سفر – محمد باریکانی:
نخست- رئیس‌جمهور پس از ۳سال در سخنانی که ۳۴دقیقه و ۱۸ثانیه طول کشید، بیش از ۲۷دقیقه به موضوع گردشگری پرداخت و نظرات خود را درخصوص راهکارهای توسعه صنعت گردشگری و وضعیت کنونی این صنعت به‌طور مستقیم در جمع فعالان و سفرای خارجی اعلام کرد.

 حسن روحاني در اظهارنظري عجيب اما خواستار آن شد كه نام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از آخر به اول خوانده شود و اين نام به سازمان گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي تغيير كند.

ديگر- ايران سرزمين آثار تاريخي است؛ كه قدمت تمدني را به بيش از 7هزار سال رسانده است.. پيش از مهاجرت آريايي‌ها، نشانه‌هاي تمدني در ايران شكل گرفت و حتي برخي از آنها به ثبت جهاني رسيد. شهر سوخته سيستان، تمدن جيرفت كرمان، محوطه‌هاي تاريخي عيلامي شمال خوزستان، تپه سيلك كاشان و تمدن اورارتو در آذربايجان، تپه گيان نهاوند و تمدن كاسي‌ها در كرمانشاه و لرستان گردشگران بسياري را به شهرهاي مختلف كشور مي‌كشانند. ايران همچنين 21 اثر جهاني شده دارد كه وجهه تاريخي كشور را براي گردشگران خارجي برجسته مي‌كند.نشانه‌هاي تمدني در تخت‌جمشيد كه حتي رئيس‌جمهور نخستين تصاوير پس از رياست جمهوري را در اين محوطه‌ها ثبت كرد، يا محوطه باستاني بيستون در كرمانشاه و مجموعه كليساهاي تاريخي، نقش جهان اصفهان، زيگورات چغازنبيل، بازار تاريخي تبريز، باغ‌هاي ايراني ‌و ده‌ها اثر ثبت جهاني شده كشور برگ‌هاي برنده گردشگري ايران در جهان است.

آخر- صنعت گردشگري ايران برپايه تاريخ و تمدن پايه‌ريزي شده و گردشگري از ميراث فرهنگي برجاي مانده از گذشتگان تغذيه مي‌كند. حتي مناطق طبيعي و بكر ايران نيز كه اين سال‌ها به‌دليل هجوم بي‌ضابطه گردشگر و انجام پروژه‌هاي عمراني در حال تخريب است، ظرفيت ميراث‌فرهنگي را براي جذب گردشگر خارجي ندارند. با اين توصيف درخواست رئيس‌جمهور براي وارونه‌شدن نام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، اندكي عجيب است. اين پيشنهاد ناشي از آن است كه بيشترين تمركز رئيس سازمان ميراث فرهنگي، در جلسات هيأت دولت معطوف به موضوع گردشگري است و به همين دليل بخش گردشگري در ذهن رئيس‌جمهور برجسته است. رئيس سازمان ميراث فرهنگي در سال‌هاي گذشته هر كجا سخني گفت، اولويت با گردشگري بود و دو حوزه ميراث فرهنگي و صنايع‌دستي آنچنان كه بايد مورد توجه قرار نگرفتند. بر اين اساس، موضع‌گيري رئيس‌جمهور در روز جهاني جهانگردي مبني‌بر از آخر به اول خواندن نام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز با توجه به عملكرد چند سال گذشته رئيس سازمان ميراث فرهنگي و تلاش او براي ارجح دانستن گردشگري بر ميراث فرهنگي و صنايع‌دستي، چندان دور از ذهن نبود.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.

خبریار RSS

قوانین خبریار RSS

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید