امروز: دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 11 ذو الحجة 1445 | 2024-06-17
کد خبر: 273794 |
تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1398 - 0:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر تمام فرماندهان در نیمه شعبان جمع شده بودند. نزدیک غروب بود که برای وضو گرفتن از قرارگاه بیرون رفت تا نماز اقامه کند. ما نیز با تعدادی از فرماندهان از جمله شهید سیدمحمد زینال‌حسینی فرمانده تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) داخل سنگر بودیم. به گزارش صلح خبر، سردار معز […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

تمام فرماندهان در نیمه شعبان جمع شده بودند. نزدیک غروب بود که برای وضو گرفتن از قرارگاه بیرون رفت تا نماز اقامه کند. ما نیز با تعدادی از فرماندهان از جمله شهید سیدمحمد زینال‌حسینی فرمانده تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) داخل سنگر بودیم.

به گزارش صلح خبر، سردار معز خادم حسینی از فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس درباره شهادت یکی از همرزمانش در شب نیمه شعبان روایت می‌کند: نیمه شعبان سال ۱۳۶۶ درون قرارگاه تاکتیکی لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) در غرب کانال ماهی بودیم که حاج احمد عرقی از راه رسید. گویا در تهران پیگیری درمان جراحاتش بود. شنیده بود عملیاتی در حال طرح ریزی می‌باشد و به وجودش احتیاج است. درمان را رها کرده و خودش را به مقر رسانده بود.

تمام فرماندهان در نیمه شعبان جمع شده بودند. نزدیک غروب بود که برای وضو گرفتن از قرارگاه بیرون رفت تا نماز اقامه کند. ما نیز با تعدادی از فرماندهان از جمله شهید سیدمحمد زینال‌حسینی فرمانده تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) داخل سنگر بودیم.

از سمت راست؛ حاج علی فضلی فرمانده لشکر ۱۰، شهید زینال‌حسینی (پیراهن سفید)،
شهیدحاج احمد عراقی

یک دفعه صدای انفجار مهیبی به گوشمان رسید. از سنگر بیرون پریدیم دیدیم شهید جعفر محمدی فرمانده عملیات لشکر که او هم بیرون قرارگاه بود غرق خون روی زمین افتاده و حاج احمد عراقی هم بالای سرش است. دشمن قرارگاه تاکتیکی را گلوله باران کرد. همه جا گرد و خاک شده بود و چشم چشم را نمی‌دید.

گرد و خاک که خوابید حاج احمد هم روی زمین افتاده بود. همه وجودش را ترکش گرفته بود. سر و صورتش پر خون بود. شهید سیدمحمد زینال‌حسینی دوید سمت حاج احمد عراقی؛ حاج احمد زنده بود ولی به سختی نفس می‌کشید. کمک کردند و حاجی را داخل خودرو گذاشتیم و از منطقه دور کردیم. حاج احمد اما به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید