امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 290918 |
تاریخ انتشار : 11 تیر 1398 - 12:29 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر در حالی که مدیر اجرایی هنگ‌کنگ خشونت بیش از حد معترضان ماسک زده که به ساختمان پارلمان حمله کرده و خساراتی برجا گذاشتند را به شدت محکوم کرد، روزنامه خلق چین خواستار “تحمل صفر” در برابر اعتراضات هنگ کنگ شد. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه گاردین،  […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

در حالی که مدیر اجرایی هنگ‌کنگ خشونت بیش از حد معترضان ماسک زده که به ساختمان پارلمان حمله کرده و خساراتی برجا گذاشتند را به شدت محکوم کرد، روزنامه خلق چین خواستار “تحمل صفر” در برابر اعتراضات هنگ کنگ شد.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه گاردین،  کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ پس از اعتراضات به خشونت کشیده شده روز دوشنبه در این دولتشهر گفت: این چیزی است که ما باید آن را به جدیت محکوم کنیم چون هیچ چیز مهمتر از اجرای قانون در هنگ کنگ نیست.

هنگ کنگ هفته‌هاست در اعتراض به لایحه استرداد مظنونان به چین شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده است. اما روز دوشنبه در بیست و دومین سالگرد تحویل اداره این دولتشهر به چین جوانان خشمگین و معترض وارد ساختمان شورای قانونگذاری شدند و اقدام به نصب پرچم دوران استعمار انگلیس در این ساختمان کردند و فریاد “هنگ کنگ، چین نیست” را سر دادند.

درگیری میان پلیس و معترضان تا نیمه شب که پلیس کنترل ساختمان را در دست گرفت ادامه داشت.
واکنش رسانه‌های چین به این رخدادها بسیار تند بود،  روزنامه خلق متعلق به حزب کمونیست چین در سرمقاله خود نوشت: معترضان بی‌اعتنایی کامل خود را به اجرای قوانین و مقررات نشان دادند. جامعه چین تمام و کمال آگاه است که یک سیاست تحمل صفر تنها التیام بخش برای چنین رفتار مخربی است. بدون این سیاست، ما شاهد باز شدن جعبه پاندورا هستیم که به خشونت بیشتر منجر می‌شود.

تلویزیون دولتی چین نیز گزارش داد که پکن اقدامات خشونت آمیز از سوی برخی از معترضان در هنگ‌کنگ را “چالشی آشکار” برای فرمول یک کشور، دو سیستم می‌داند که دولتشهر مذکور بر اساس آن اداره می‌شود.

یکی از نمایندگان دفتر امور هنگ‌کنگ در چین این خشونت را محکوم کرد و گفت: پکن از دولت هنگ‌کنگ در مسئول شناختن مجرمان در این خشونت‌ها حمایت می‌کند.

روزنامه چاینا دیلی نیز بر اولویت سیستم یک کشوری، دو سیستمی در هنگ‌کنگ مجدداً تاکید کرد و نوشت: این دولتشهر بخش جدا نشدنی از چین است و امور آن تنها به چین مربوط است. تنها راه برای ثبات رشد اقتصادی و حفظ وضعیت موجود این منطقه خاص،  هماهنگی بیشتر با تحولات چین است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید