امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 284667 |
تاریخ انتشار : 16 خرداد 1398 - 15:30 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رئیس خونتای نظامی حاکم بر تایلند بعد از آن که پارلمان این کشور او را مجدداً به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد خواهان وحدت ملی در این کشور شده و از نمایندگان پارلمان به خاظر انتخاب او به عنوان نخست وزیر تشکر کرد. به گزارش صلح خبر، به […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رئیس خونتای نظامی حاکم بر تایلند بعد از آن که پارلمان این کشور او را مجدداً به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد خواهان وحدت ملی در این کشور شده و از نمایندگان پارلمان به خاظر انتخاب او به عنوان نخست وزیر تشکر کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اتفاق ۵ سال بعد از آن می‌افتد که پرایوت چان اوچا، رئیس خونتای حاکم بر تایلند با یک کودتای نظامی قدرت را تصرف کرد.

پرایوت در رأی‌گیری هر دو مجلس پارلمان تایلند توانست به راحتی رقیب تازه وارد خود یعنی تاناتورن جوانگ جوانگ رو روان کیت را با رأی ۵۰۰ به ۲۴۴ شکست دهد. این رأی گیری اواخر روز چهارشنبه و بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی تایلند در تاریخ ۲۴ مارس برگزار شد.

ائتلاف جبهه دموکراتیک متشکل از ۷ حزب مخالف تایلندی که در این رأی گیری به تاناتورن رأی داد گفت: این نظام انتخاباتی به گونه‌ای طراحی شده که باعث تداوم و مشروعیت بخشی به تسلط نظامیان بر دولت غیرنظامی شود.

نخست وزیر تایلند بعد از رسیدنش به این سمت از همه تایلندی‌ها خواست دست به دست او دهند تا کشور پیشرفت کند.

سخنگوی دولت تایلند گفت: پرایوت اکنون تمام تلاشش را در جهت حمایت از ملت، مذهب، سلطنت و مردم تایلند انجام خواهد داد.

پرایوت قرار است رهبری یک دولت ائتلافی متشکل از ۱۹ حزب را که در مجلس نمایندگان در پارلمان اکثریتی شکننده را دارند برعهده داشته باشد. با این حال او نسبت به رأی گیری‌های داخلی و جدایی‌های احتمالی در آینده آسیب پذیر خواهد بود.

گروهی از قانونگزاران مخالف روز چهارشنبه تا چند ساعت مشغول بحث درباره عدم صلاحیت پرایوت برای نخست وزیری بودند.

تاناتورن نیز بعد از این رأی گیری به خبرنگاران در بیرون پارلمان گفت: حزبش به تلاش برای پایان دادن به تسلط نظامیان در تایلند ادامه خواهد داد.

او گفت: ما به خاطر خودمان شکست نخوردیم بلکه به خاطر قوانینی که پیروزی را از ما می‌دزد شکست خوردیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید