امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 183831 |
تاریخ انتشار : 26 شهریور 1396 - 11:10 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر رجال سیاسی فقط مردان نیستند آرمان: زنان بسیاری در این مرزوبوم به فعالیت پرداخته‌اند و خود را وقف مسائل حوزه زنان کرده‌اند. تلاش آنها بر این بوده که زنان جامعه به جایگاه واقعی خود برسند و حقوق حقه خود را دریافت کنند. یکی از این زنان که آوازه […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

رجال سیاسی فقط مردان نیستند

آرمان: زنان بسیاری در این مرزوبوم به فعالیت پرداخته‌اند و خود را وقف مسائل حوزه زنان کرده‌اند. تلاش آنها بر این بوده که زنان جامعه به جایگاه واقعی خود برسند و حقوق حقه خود را دریافت کنند. یکی از این زنان که آوازه بلندی نیز دارد، اعظم طالقانی، دختر مرحوم آیت‌ا… طالقانی است که در قبل و بعد از انقلاب به فعالیت در حوزه زنان مشغول بوده و هیچ‌گاه رسالت خود را فراموش نکرده است. او به‌رغم بیماری هنوز دست از تلاش برای فعالیت در حوزه زنان برنداشته است و ضمن انتقاد از برداشت برخی از واژه رجل سیاسی معتقد است: تا زمانی که زنده باشد، در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت خواهد کرد. باید دید این تلاش‌ها در حوزه زنان بالاخره نتیجه‌بخش خواهد بود یا خیر.

فمینیست نیستم

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی در ارتباط با حقوق زنان گفت: در تمام این سال‌ها فمینیست نبوده‌ام، اما بحثم حقوق مظلوم بوده است. چه مردها و چه زنان. ولی دیدم بیشتر این زن‌ها هستند که مظلوم واقع شده‌اند. فعال حقوق زنان تاکید کرد: اگر هم مردهایی مظلوم هستند، مردهای دیگری هستند كه از آنها پشتیبانی كنند، اما زن‌ها این حمایت را هم ندارند. فرزند آیت‌ا… طالقانی در ارتباط با برداشت‌ها از واژه رجال سیاسی گفت: اصرار آقایان و موقعیتی كه داشتند، باعث شد مرحوم بهشتی و آیت‌ا… منتظری كه هر دو در هیات‌رئیسه مجلس‌خبرگان بودند، كاری كنند كه از این واژه بشود مفهوم دوپهلو برداشت كرد و عبارت «رجال سیاسی» را جایگزین كردند. آن چیزی كه درباره عبارت «رجال سیاسی» مورد توجه قرار نمی‌گیرد، این است كه «رجل» مرد است، ولی «رجال» ممکن است منظور مردان یا زنانی باشد که فرهیخته و نخبه‌های سیاسی مدبری باشند؛ بنابراین عبارت رجال، جنسیت ندارد.

پیگیر خواست زنان

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی تاکید کرد: من فكر می‌كنم زن‌ها باید اعتماد به نفس حضور را داشته باشند. قرار نیست با این برخوردها ناامید شویم. همین كه شورای نگهبان درباره این موضوع واكنش نشان داده، اتفاق خوبی است. اصلا ناامید نیستم، ممكن است من دیگر نباشم، ولی دیگران بتوانند به این خواسته برسند. تا زمانی كه زنده باشم، این اعتراض را نسبت به این خواسته زنان خواهم داشت. وی افزود: درباره همین عبارت «رجال سیاسی» یك روز رفتم قم و با علما صحبت كردم؛ بعضی از آنها می‌گفتند حتی ولی‌فقیه هم می‌تواند زن باشد و عده‌ای می‌گفتند نمی‌تواند. بین آنها اختلاف نظر وجود دارد و یك نظر ثابت نیست. اعظم طالقانی درمورد حضور وزیر زن در دولت افزود: در مورد مطالبه وزیر زن، می‌دانستم به این سادگی وزیر زن نمی‌گذارند. ولی همیشه این‌طوری نمی‌ماند. شاید استعفای خانم دستجردی ضربه‌ای به این موضوع بود. البته آقای احمد‌ی‌نژاد او را انتخاب كرد، ولی بعد وادارش كرد كه استعفا بدهد. با این حال، اگر من به جای ایشان بودم، هر طور شده بود، این وظیفه را ادامه می‌دادم و استعفا نمی‌دادم. احمدی‌نژاد در بین روحانیون حامیانی داشت و دستش برای انجام خیلی كارها باز بود و اقدامات پوپولیستی انجام می‌داد. ولی آقای روحانی ملاحظات بیشتری دارد. به این ملاحظات توجه می‌كند تا بتواند با امتیازاتی كه می‌دهد، امتیازهای بیشتری بگیرد. این از سیاست ایشان است كه نباید آن را دست كم بگیریم.

شجاع، فعال و باسواد

او درباره زنان معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: به اینكه چرا خانم مولاوردی را از معاونت امور زنان برداشتند اعتراض كردم. نظرهایی را كه خانم مولاوردی درباره مسائل مختلف مطرح می‌كرد، دنبال می‌كردم، ایشان زن شجاع، فعال و باسوادی است كه در مدت فعالیتش برای زنان زحمت زیادی كشید. او رسالت اصلی خودش را انجام داد و جایی كه باید از زنان دفاع می‌كرد،‌ با شجاعت و صداقت این كار را انجام داد. بارها برای ایشان دعا كردم. این هم كه الان دستیار رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی شده، برای او حتما خیر است، چون حالا شاید بتواند از این دیدگاه به مسائل افراد جامعه ازجمله زنان رسیدگی كند

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید