امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 530579 |
تاریخ انتشار : 25 آذر 1402 - 4:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

واشنگتن از گفت‌وگوی تلفنی دیپلمات‌های عالی‌رتبه آمریکا و آلمان پیرامون غزه و اوکراین خبر داد. به گزارش صلح خبر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در رایزنی تلفنی با «آنالنا بربوک» همتای آلمانی خود از «رهبری آلمان در حمایت از حق اسرائیل برای اطمنیان از اینکه حمله هفتم اکتبر حماس هرگز تکرار نخواهد شد، استقبال کرد». […]

واشنگتن از گفت‌وگوی تلفنی دیپلمات‌های عالی‌رتبه آمریکا و آلمان پیرامون غزه و اوکراین خبر داد.

به گزارش صلح خبر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در رایزنی تلفنی با «آنالنا بربوک» همتای آلمانی خود از «رهبری آلمان در حمایت از حق اسرائیل برای اطمنیان از اینکه حمله هفتم اکتبر حماس هرگز تکرار نخواهد شد، استقبال کرد».

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا که بامداد شنبه منتشر شد، بلینکن و بربورک همچنین درباره «موضوعات انسان‌دوستانه در غزه، محافظت از غیرنظامیان و تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری» گفت‌وگو کردند.

ژست انسان‌دوستانه این ۲ مقام غربی در حالی است که رژیم صهیونیستی با تسلیحات ساخت غرب و همچنین حمایت‌های آن‌ها، با کشتار مردم غیرنظامی فلسطین از جمله زنان و کودکان، مانع از رسیدن کمک‌ها به مردم تحت محاصره غزه نیز می‌شود.

بلینکن همچنین بر «تلاش‌های بین‌المللی به منظور توقف حملات حوثی‌ها (انصارالله) به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و حمایت از امنیت دریایی تاکید کرد».

پیشتر، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه یمن برای کشتیرانی در دریای سرخ ایجاد خطر می‌کند، گفت: «آنچه کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند، حضور نظامی آمریکا، اسرائیل و غرب در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب است».

ارتش یمن در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، پس از توقیف کشتی «گلکسی لیدر» که متعلق به یک میلیاردر صهیونیست بود، در روزهای اخیر چند بار به کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی بودند و به هشدارها درباره تغییر مسیر خود توجه نکرده بودند، با پهپاد یا موشک حمله کرده است.

همچینن در سایه کمرنگ‌شدن حمایت‌های غرب از اوکراین، واشنگتن خبر داد بلینکن و بربوک «بر تعهد مشترک آمریکا و آلمان در حمایت از اوکراین تاکید کردند».

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید