امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 378541 |
تاریخ انتشار : 09 اسفند 1398 - 8:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر راه حل ژاپنی‌ها برای کمک به عبور لاکپشت‌ها از ریل قطار برترین‌ها: لاکپشت‌ها موجودات آرام و دوست داشتنی هستند، اما خیلی کُند و دست و پاچلفتی هم هستند، به همین دلیل نمی‌توانند به راحتی از مسیر قطار عبور کنند. خوشبختانه، مسئولین راه آهن بخش هایگو در ژاپن، به فکر […]

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر

راه حل ژاپنی‌ها برای کمک به عبور لاکپشت‌ها از ریل قطار

برترین‌ها: لاکپشت‌ها موجودات آرام و دوست داشتنی هستند، اما خیلی کُند و دست و پاچلفتی هم هستند، به همین دلیل نمی‌توانند به راحتی از مسیر قطار عبور کنند. خوشبختانه، مسئولین راه آهن بخش هایگو در ژاپن، به فکر لاکپشت‌ها بودند تا راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند.

راه حل ژاپنی‌ها برای کمک به عبور لاکپشت‌ها از ریل قطار

طی دو سال، حداقل ۱۳ بار لاکپشت‌ها فعالیت قطار‌ها را مختل کردند. به همین دلیل، شرکت راه آهن ژاپن به فکر پیشگیری از مرگ غمناک لاکپشت‌ها در راه آهن و تاخیر غیرضرروی قطار‌ها افتاد. آن‌ها پس از اجرای یک سری آزمایش، یک خندق یو «U» شکل ایجاد کردند که لاکپشت‌ها را جمع می‌کرد و مانع از گیرافتادن آن‌ها بین ریل‌های فلزی و له شدن و مرگ آن‌ها می‌شد. آزمایش‌ها و دوربین‌های مراقبتی نشان داد که لاکپشت‌ها هنگام عبور از ریل اغلب در فضای بین آن‌ها می‌افتند و هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه بین آن‌ها راه بروند.

راه حل ژاپنی‌ها برای کمک به عبور لاکپشت‌ها از ریل قطار

متاسفانه همین موضوع باعث می‌شود برخی از آن‌ها بین ریل‌های فلزی در تقاطع‌ها گیر بیفتند و به ناچار وقتی تیغه‌ها حرکت می‌کنند، به کام مرگ بروند و فعالیت قطار‌ها را نیز مختل کنند. خندق‌ها یا نهر‌های بتونی یو شکل در چندین نقطه حساس در امتداد راه آهن ساخته شده و لاکپشت‌ها را از خطر گرفتار شدن بین ریل‌ها نجات می‌دهد. این خندق‌ها به لاکپشت‌ها اجازه می‌دهد با خیال راحت از تقاطع‌ها عبور کنند و حتی اگه کوچکتر از آن باشند که خودشان از خندق خارج شوند، کارکنان راه آهن هر ماه این سیستم‌ها را بررسی کرده و آن‌ها را خارج می‌کنند. 

تعداد بازدید : 640

کد ویدیو

راه حل ژاپنی‌ها برای کمک به عبور لاکپشت‌ها از ریل قطار

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید