امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 242966 |
تاریخ انتشار : 03 دی 1397 - 22:35 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیر عامل صلح خبر راهکارهای عملی برای اشتغال و کارآفرینی را نیاز اساسی جامعه خواند مدیر عامل صلح خبر راهکارهای عملی برای اشتغال ، با برنامه‌های مشخص و زمانبدی را نیاز جامعه امروز دانست. به گزارش مجله خبری پایگاه صلح خبر ؛ سیدمهدی حسینی در رابطه با ایجاد اشتغال و کارآفرینی، در نشست هم اندیشی این مرکز […]

مدیر عامل صلح خبر راهکارهای عملی برای اشتغال و کارآفرینی را نیاز اساسی جامعه خواند

مدیر عامل صلح خبر راهکارهای عملی برای اشتغال ، با برنامه‌های مشخص و زمانبدی را نیاز جامعه امروز دانست.

به گزارش مجله خبری پایگاه صلح خبر ؛ سیدمهدی حسینی در رابطه با ایجاد اشتغال و کارآفرینی، در نشست هم اندیشی این مرکز با صاحبنظران، با اشاره به بی فایده بودن بحث های شعاری برای اشتغال اعلام کرد: هر چه بیشتر به سمت اقدامات مبتنی بر آراء و نظرات نخبگان و اندیشمندان و کارشناسان پیش رویم، امکان و احتمال موفقیت بیشتر می گردد.

دوری گزیدن از بحث‌های شعاری و احساسی، لازمه مدیریت کلان می‌باشد. با اینحال در سطوح مختلف شاهد پدیده شعارزدگی هستیم.

وی با اشاره به تبیین راهکارهای علمی و عملی در زمینه اشتغال افزود: رسیدن به احسن امور، زمانی امکان پذیر می‌گردد که شما بتوانید در یک برنامه مشخص، با اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت، با چهارچوب و زمانبندی دقیق و معین، فعالیت خویش را سامان دهید. البته همواره ایجاد تغییر در زمانبندی برحسب رخدادهای واقعه، ممکن و محتمل است، لیکن در صورت چینش درست و دارا بودن این خصلت‌ها، اگر اخلالی هم رخ دهد، آسیب چندانی را متوجه کلیت امور نمی‌نماید.

مدیرعامل موسسه بین‌المللی صلح خبر با بیان اینکه شما زمانی قادر به حل مشکلات و معضلات می‌باشید، که دردِ مردم را از نزدیک لمس نموده و با آنها آمیخته باشید، گفت: افرادی که تاکنون کارآفرینی نکرده‌اند، دغدغه‌های کارآفرینان را درک نمی‌کنند. با پشت میزنشینی و مطالعه گزارش‌های دیگران، نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

بدون لمس واقعی مصائب و مشکلات، از راه حل سخن گفتن بسیار آسان است.

اگر فقر و تنگنای حقیقی در یک خانواده را مشاهده نکرده باشید یا شرمندگی پدری یا مادری در مقابل فرزندانش را به عینه ندیده باشید، یا لحظه تعدیل نیروی یک بنگاه اقتصادی و فشار روحی و روانی صاحب کار را نچشیده باشید، چگونه می‌توانید راه‌حلی جامع الشرایط برای رفع معضلات و آسیب‌های جامعه ارائه نمایید. این واقعیات و تجربه‌ها را در هیچ کتاب دانشگاهی تدریس نمی‌کنند. اینگونه محسوسات را باید تصمیم‌گیران لمس کرده و همواره نصب‌العین خودشان نمایند.

وی با اشاره به سامانه ملی اشتغال و کارآفرینی گفت:

از حدود 2 سال قبل (سال 95) طرحی برپایه نظرات کارشناسان و کارآفرینان تدوین و سپس برای تحقق زمینه‌های مختلف آن اقدامات پژوهشی و علمی صورت گرفت، که سامانه ملی مشاغل و کارآفرینی به صورت خروجی آن در دست اجرا می‌باشد. موسسه بین‌المللی صلح خبر تلاش نموده است که در این زمینه با مسئولین امر جلسات و نشست‌هایی را سامان دهد، اما متاسفانه تاکنون موفق به این کار نشده‌ایم.

ایشان در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به ضرب‌المثل حرف حساب بی‌جواب است گفت:

ما در شرایط فعلی با پدیده‌ای مواجه هستیم که صدای اعتراض مردم را می‌شنود، خواسته‌های مردم را می‌بیند، اما از تمکین به مسیر صحیح استنکاف می‌ورزد. این موارد به چه دلیل است؟ منیّت و خودفهمی و خودمحوری از آسیب‌های جدّی تصمیم‌گیران در تمام سطوح است. حضرت رسول (ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام در  سیره عملی خویش، با آنکه به ذخائر غیب متصل بودند، از مشورت و نظر مردم همواره بهره می‌بردند و به این امر تشویق و ترغیب می‌فرمودند. چرا نقد خیرخواهان و دلسوزان، راهکارهای کارشناسان و سخنان دردمندان شنیده نمی‌شود و قدر و ارزشی نمی‌بیند؟

دبیرکل موسسه بین‌المللی صلح خبر در خاتمه با اشاره به حواث واقعه در جامعه و مسائل مبتلابه آن ، خاطرنشان کرد:

ما بررسی‌های بیشماری در زمینه آسیب‌های اجتماعی و خانواده انجام داده‌ایم و براساس آن خدمت شما عرض می‌نمایم که نیاز اساسی جامعه جوان امروز ما، راهکارهای عملی برای اشتغال و کارآفرینی می‌باشد، چراکه با تحقق آن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهند شد.

 

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید