امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 324786 |
تاریخ انتشار : 08 آذر 1398 - 4:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مهم ترین موانعی که بر سر راه تولید کنندگان قرار گرفته رانت خواری، پارتی بازی و نگاه تبعیض آمیز در اعطای وام، زمین، مجوز و پروانه‌های شروع کار است که بعضا شاهد هستیم نگاه یکسانی به همه […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مهم ترین موانعی که بر سر راه تولید کنندگان قرار گرفته رانت خواری، پارتی بازی و نگاه تبعیض آمیز در اعطای وام، زمین، مجوز و پروانه‌های شروع کار است که بعضا شاهد هستیم نگاه یکسانی به همه افراد وجود ندارد.

سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به موانع پیش روی تولیدکنندگان در داخل کشور اعلام نمود: در هر کشوری چندین شاخصه وجود دارد که مجموعه وضعیت فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاخص‌هایی که به طور عمده در فضای کسب و کار در کشور ما نقش دارد و موانعی برای تولید کنندگان ایجاد می‌کند در گام اول قوانین و مقررات بی شمار و بخشنامه‌ها و دستور العمل‌هایی است که هر روز تغییر کرده و سبب می‌شود تولیدکننده و سرمایه گذار نسبت به فضای آینده کسب و کار خود احساس امنیت نکند.

وی در ادامه اظهار کرد: به دلیل تغییرات روزمره مقررات و بخشنامه‌ها، سرمایه گذار نمی‌تواند در طولانی مدت برنامه مدونی برای تولید محصولات خود و صادرات آن داشته باشد این امر یکی از مهمترین مواردی است که بر سر راه تولید کنندگان قرار دارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: از دیگر موانعی که بر سر راه تولید کنندگان قرار گرفته است نظام بانکی کشور است که متاسفانه بانک‌ها در جایگاه موسسات انتفاعی به مشتری نگاه کرده و با گرفتن نرخ سود بالا در ازای ارائه تسهیلات دست و پای تولید کننده را می‌بندند، از سوی دیگر بانک‌ها هیچ گاه خود را در زیان و ریسک تولید کننده شریک نکرده و اگر تولید کننده دچار مشکلی شود علاوه بر سود، جریمه نیز دریافت می‌کند و در نهایت حمایت واقعی از تولید کننده صورت نمی‌گیرد و اگر مشکلی پیش آید تولید کننده نه تنها امنیتی نداشته بلکه باید تمام سرمایه خود را بگذارد و برود.

نماینده مردم تنگی و دشستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیگر موانعی که بر سر راه تولید کنندگان قرار گرفته رانت خواری، پارتی بازی و نگاه تبعیض آمیز در اعطای وام، زمین، مجوز و پروانه‌های شروع کار است. متاسفانه بعضا شاهد هستیم که با نگاه یکسانی به همه افراد نگاه نمی‌شود و برخی از مجوزها به افرادی خاص تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم که بعضا مقررات صادرات کالاها هر روز دچار تغییر می‌شود. در محصولات کشاورزی بعضا مشاهده می‌شود آن طور که باید از تولید کننده حمایت نشده و دلالان پای به میدان گذاشته و در بالا و پایین شدن قیمت‌های بازار نیز نقش ایفا می‌کنند.

شهریاری در ادامه با تاکید بر نقش کیفیت کالاها در راستای جلب حمایت مصرف کننده اعلام نمود: ۱۰۰ درصد اگر ما بازار رقابتی در داخل داشته باشیم کیفیت نیز افزایش می‌یابد. به عنوان مثال بازار خودرو در داخل کشور ما انحصاری است یعنی واردات خودرو ممنوع بوده و تولید کننده داخلی کیفیت برایش اهمیتی ندارد و مردم مجبور هستند که تولیدات داخلی را با هر کیفیتی بخرند. در حالی که روزی که ما صنعت خودروسازی را در کشور آغاز کردیم بعضی از کشورها حتی توان ساخت یک دوچرخه را نداشتند اما امروز همان کشورها با تولید محصولات با کیفیت بازارهای جهانی را در دست خود گرفتند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از نظر من باید واردات و صادرات کالاها آزاد بوده و با وضع تعرفه بازار را مدیریت کرد. باید از تعرفه به عنوان یک اهرم برای حمایت از بخش داخلی در برابر صادرات استفاده شود اما در عین حال فضا برای واردات کالاها و ایجاد یک بازار رقابتی سالم باز باشد چراکه نتیجه واردات کالاها ایجاد بازار رقابتی است که تولید کننده داخل را نیز وا می دارد تا به سمت افزایش کیفیت کالای خود برود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید