امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 284122 |
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1398 - 13:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک آهنگساز معتقد است: راز ماندگاری هر هنری، بی‌شک ریشه در بیانی نو، حفظ و پاسبانی ارزش‌های آن فرهنگ دارد. بهزاد عبدی در این زمینه به صلح خبر می‌گوید: وقتی سخن از بیانی نو رانده می‌شود، به معنای فراموش کردن گذشته و آثار گذشتگان نیست؛ بلکه باید بر سکوی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک آهنگساز معتقد است: راز ماندگاری هر هنری، بی‌شک ریشه در بیانی نو، حفظ و پاسبانی ارزش‌های آن فرهنگ دارد.

بهزاد عبدی در این زمینه به صلح خبر می‌گوید: وقتی سخن از بیانی نو رانده می‌شود، به معنای فراموش کردن گذشته و آثار گذشتگان نیست؛ بلکه باید بر سکوی حال ایستاد و با پشتوانه‌ی گذشته به آینده نگاهی عمیق دوخت.

او ادامه می‌دهد: موسیقی‌های ماندگار هم از این مقوله جدا نیستند. حال اثر بر مبنای کلام و شعر استوار باشد یا بدون کلام مفاهیمش را بیان کند. گاهی بعضی از آثار جلوتر از زمان خویش حرکت می‌کنند و پس از سال‌ها شناخته‌می‌شوند؛ مثل آثار باخ که تا هستی برقرار است آثار او خواهند بود.

این آهنگساز اظهار می‌کند: بعضی از آثار هم بدون در نظر گرفتن ژانر مشخصی از موسیقی، در زمان خود در مدتی کم، شنیده می‌شوند و پس از گذر زمان از خاطره‌ها محو می‌شوند. در اصطلاح فست فودی هستند. طبیعی است که اثر موسیقایی باید مخاطب را عمیق دریابد و به او و شأن او احترام بگذارد. در این‌صورت بی‌شک مخاطب در خاطرات خود آن را ثبت خواهد کرد و در تاریخ هنری آن فرهنگ ماندگار خواهد ماند.

بهزاد عبدی

عبدی معتقد است: باید ریشه‌ها را دریافت و با دانش برای آیندگان با بیانی نو آن‌ها را ارائه کرد. بی‌شک این اثر با شیبی ملایم زمان را درخواهد نوردید.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید