امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 324766 |
تاریخ انتشار : 08 آذر 1398 - 0:42 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر سفارت ایتالیا در ایران که تصمیم دارد در یک پروژه فرهنگی با همکاری مشترک میان ستاره ها ایرانی و ایتالیایی و ارائه آثار آنها روی دیوار خارجی این سفارت­خانه به زیباسازی شهر تهران و پیوند هنر دو کشور کمک کند، عصر امروز (۷ آذر ماه) دومین آثار این پروژه […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

سفارت ایتالیا در ایران که تصمیم دارد در یک پروژه فرهنگی با همکاری مشترک میان ستاره ها ایرانی و ایتالیایی و ارائه آثار آنها روی دیوار خارجی این سفارت­خانه به زیباسازی شهر تهران و پیوند هنر دو کشور کمک کند، عصر امروز (۷ آذر ماه) دومین آثار این پروژه را با حضور جمعی از چهره­‌های فرهنگی و هنری رونمایی کرد.

به گزارش صلح خبر، مراسم رونمایی از اثر دو هنرور ایرانی و ایتالیایی عصر روز پنجشنبه (۷ آذر ماه) در سفارت ایتالیا در تهران برگزار شد. این پروژه حاصل همکاری مشترک میان کسرا رفیعی و مارکو اوگو (Marco ugo) است که قرار است به مدت ۲ ماه روی دیوار خارجی سفارت ایتالیا به نمایش گذاشته شود. این دومین همکاری مشترک میان دو هنرور ایرانی و ایتالیایی محسوب می‌شود.

در ابتدای این مراسم که با حضور برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری ایرانی و ایتالیایی برگزار شده بود، جوزپه پرونه _ سفیر ایتالیا_ ضمن خوشآمدگویی در سخنانی کوتاه درباره اهداف شکل‌گیری این پروژه نیز توضیحاتی ارائه داد.

او خاطرنشان کرد که این پروژه فقط نمایش دو اثر هنری نیست بلکه از مهمترین دستآوردهای اجرای این برنامه این است که دو هنرور ایرانی و ایتالیایی بتوانند در کنار هم کار کنند و از این همکاری لذت ببرند تا از این طریق تجربه‌های جدید آورند و دوستی‌هایشان گسترش پیدا کند.

او همچنین درباره سبک کاری این دو هنرور توضیحاتی را ارائه داد.

کسرا رفیعی نیز در سخنانی گفت: این ۱۰ روزی که در کنار مارکو کار می‌کردیم، تجربه بسیار جالی بود. ما زبان مشترکی نداشتیم و هنر توانست این فاصله را میان ما پر کند.

مارکو که به عنوان هنرور ایتالیایی با این پروژه همکاری داشت، اظهار کرد که پیش از آغاز این پروژه با خاورمیانه و به ویژه کشور ایران آشنایی داشته و انجام این کار مشترک را تجربه‌ای جالب برشمرد.

در بخش پایانی مراسم از دو اثر خلق شده توسط دو هنرور ایرانی و ایتالیایی رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید