امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 245147 |
تاریخ انتشار : 08 آذر 1397 - 12:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، استفان دیمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه، ایران و ترکیه طی نشست آستانه که در پایتخت قزاقستان صورت گرفت، از هرگونه پیشرفت محسوسی در ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه بازماندند. وی در این […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، استفان دیمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه، ایران و ترکیه طی نشست آستانه که در پایتخت قزاقستان صورت گرفت، از هرگونه پیشرفت محسوسی در ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه بازماندند.

وی در این باره گفت: پیشرفت محسوسی در غلبه بر بن‌بست ۱۰ ماهه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حاصل نشد.

دیمیستورا افزود: این آخرین دور از نشست‌های آستانه طی سال میلادی ۲۰۱۸ بود و متاسفانه برای مردم سوریه فرصتی از دست رفته در راستای تسریع ایجاد کمیته قانون اساسی محسوب می‌شود که معتبر، متوازن، فراگیر، زیر سایه سازمان ملل و متعلق به خود سوری‌ها باشد و از سوی خود آنها رهبری شود.

به گزارش صلح خبر، نشست «آستانه ۱۱» درباره سوریه امروز پنجشنبه در قزاقستان به کار خود پایان داد.

قرار است دور آتی این نشست در اوایل ماه فوریه برگزار شود.

در یکی از مهمترین بندهای بیانیه پایانی این دور از نشست های صلح خبر سوری، استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه محکوم شده است.

در بیانیه پایانی نشست آستانه ۱۱ که توسط کشورهای ضامن صلح خبر و آتش بس در سوریه یعنی ایران، ترکیه و روسیه صادر شد، تأکید شده است که تلاش ها برای تغییر واقعیت های میدانی به بهانه مبارزه با تروریسم، مردود است.

در این بیانیه همچنین از تمامی سازمان های زیرمجموعه معارضان مسلح خواسته شده تا هرچه سریعتر صفوف خود را از تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره جدا کنند.

کد خبر 4471417
مریم خرمایی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید