امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 246602 |
تاریخ انتشار : 01 دی 1397 - 10:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع علمای ایالت بلخ در مدرسه سلطانیه شهر مزار، گفت: باید سلاح خشونت را به قلم و تروریسم را به براردری تبدیل کنید. اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست بلکه دین رحمت و محبت است. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع علمای ایالت بلخ در مدرسه سلطانیه شهر مزار، گفت: باید سلاح خشونت را به قلم و تروریسم را به براردری تبدیل کنید. اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست بلکه دین رحمت و محبت است.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی،در این دیدار که علمای ایالت بلخ از شهرهای مختلف در مدرسه سلطانیه شهر مزار که با حضور وابسته فرهنگی ایران در مزار شریف گردهم آمده بودند، دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

امروز وظیفه علمای اسلام در روشنگری افکار عمومی بیشتر از علمای گذشته است

وی در این دیدار به مهمترین مشکلات جهان اسلام در اثر تفرقه و اختلاف و قرائت های ناصواب از آموزه های رحمانی دین مبین اسلام، بیان داشت: دشمن می خواهد دینی که برای رحمت و پویایی انسان و هدایت بشریت و جامعه آمده است را  دین  خشنونت و ترور معرفی کند و متاسفانه برخی جریان‌های افراطی و تکفیری با قرائت‌های نادرست و فهم ناصحیح از معارف و آموزه و متون دینی اسباب دست دشمن شده و به این مساله دامن می زنند و این از بزرگترین مشکلات و آسیب‌هاست.

دکتر مختاری اظهار کرد: امروز وظیفه علمای اسلام در روشنگری افکار عمومی و به ویژه تنویر افکار نسل جوان حتی بیشتر از علمای گذشته است و باید با راه و روش علمی و آکادمیک به مبارزه با این جریانات افراطی و تکفیری رفت.

علیرعم ترفندهای دشمنان گرایش به اسلام در حال رشد است

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: علیرعم ترفندهای دشمنان، که می‌خواهند چهره منفی علیه اسلام معرفی کنند، ولی گرایش به اسلام کاملا در حال رشد است چرا که دین اسلام دین رحمت و محبت است.

اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست/ دین و سرزمین و فرهنگ افغانستان خشونت و تروریسم را برنمی‌تابد

وی خطاب به علمای مسلمان افغانستان از مذاهب مختلف اسلامی و با بیان این که شما باید باید سلاح نزاع و اختلاف را به قلم و تروریسم را به برادری تبدیل کنید، تاکید کرد: اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست و افعانستان هم سرزمین ادب و فرهنگ است. افغانستان هم دینش هم فرهنگش و هم سرزمینش، خشونت و تروریسم را برنمی‌تابد، اینها را دشمن به افغانستان و سرزمین های اسلامی آورده است.

دکتر مختاری در پایان اظهار کرد: امروز ما لازم داریم روش پیامبر در برخورد با مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را الگو قرار دهیم.

در این دیدار آقای موافق وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید