امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 340772 |
تاریخ انتشار : 19 بهمن 1398 - 20:29 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/سیستان و بلوچستان همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا جامعه دانشگاهی خاش با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن غبار روبی مزار شهید رحیمداد کردی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند. سرپرست دانشکده صنعت و معدن در […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/سیستان و بلوچستان همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا جامعه دانشگاهی خاش با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن غبار روبی مزار شهید رحیمداد کردی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

سرپرست دانشکده صنعت و معدن در این دیدار با تبریک دهه مبارک فجر و چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر سر آغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی در عصر حاضر است که امنیت و استقلال را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

محمد حسین دهقان افزود: عزت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مرهون ایثارگری و رشادت‌های شهدا و رزمندگان است.

وی مهم‌ترین وظیفه مسئولان را تکریم خانواده شهدا دانست و اعلام نمود: خانواده معظم شهدا در دامان خود فرزندان رشید و مؤمنی تربیت کرده و با تشویق آنان برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند.

دهقان با اشاره به جایگاه والای شهدا، صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا را ستود و آن را یکی از شاخصه‌های حفظ نظام انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و الگوسازی شخصیت و سیره زندگی این عزیزان یکی از وظایف اصلی جامعه در قبال شهیدان است.

در ادامه این مراسم محمود محمدی رییس دانشگاه پیام نور خاش نیز با تبریک دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر نقطه عطف انقلاب اسلامی و یادآور اتحاد، همدلی و ولایت مداری مردم قهرمان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با تکیه بر توکل به خدا، از خود گذشتگی و صبر و پایداری توانست به پیروزی برسد، خاطر نشان کرد: ملت ایران با انقلاب اسلامی خود راه ومسیر آزادی خواهی را برای همه ملتهای مظلوم هموار کرد.

محمدی ادامه داد: ترسیم و تبیین سیره وروش زندگی شهدا از نیازهای امروز جامعه است که باید جوانان را به این مسیر هویت بخش هدایت کرد.

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی با جانفشانی و نقش افرینی امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند و تکریم و احترام به خانواده شهدا ادای دین به خون شهداست.

محمدی در پایان تصریح کرد: شهدا تمام هستی خود را برای حفظ دین و آرمان امام شهدا ایثار کرده و امروز نیز رهبر معظم انقلاب با همان صلابت امام(ره)، نظام اسلامی را هدایت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم دانشگاهیان خاش با اهدای لوح سپاس از خانواده شهید رحیمداد کردی تجلیل کردند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید