امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 367477 |
تاریخ انتشار : 10 تیر 1399 - 20:29 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نخست وزیر لبنان از سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواست کشورش را از پیامدهای منفی ناشی از هرگونه تحریم علیه سوریه به خصوص قانون سزار (قیصر) کنار نگه دارند. به گزارش صلح خبر، حسان دیاب،‌ نخست وزیر لبنان طی سخنرانی در کنفرانس بروکسل با عنوان “حمایت از آینده […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نخست وزیر لبنان از سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواست کشورش را از پیامدهای منفی ناشی از هرگونه تحریم علیه سوریه به خصوص قانون سزار (قیصر) کنار نگه دارند.

به گزارش صلح خبر، حسان دیاب،‌ نخست وزیر لبنان طی سخنرانی در کنفرانس بروکسل با عنوان “حمایت از آینده سوریه و منطقه” که به صورت مجازی برگزار شد، خواستار تضمین عدم تاثیر این پیامدها بر راه‌های ارتباطی تجاری و اقتصادی با خارج و به تبع آن نابودی تلاش‌های این کشور برای برون رفت از بحران کنونی‌اش شد.

نخست وزیر لبنان از تصمیم کشورش برای ادامه همکاری با سازماندهندگان کنفرانس در راستای کاهش رنج آوارگان و پناهجویان سوری و تقویت توانمندی‌های کشورهای میزبان خبر داد.

وی اشاره کرد:‌ لبنان میزبان بیشترین تعداد آوارگان سوری در مقایسه با جمعیتش در جهان است.

دیاب تصریح کرد: دولت تلاش خستگی‌ناپذیری برای احیای اقتصادی از طریق طرح حل و فصل مشکلات مربوط به اقتصاد و مشکلات مالی ریشه‌ای صورت داده و مذاکرا ت رسمی را با صندوق بین‌المللی پول در تاریخ 13 ماه مه برای تجلی یک برنامه فراگیر کمک به لبنان آغاز کرد.

دیاب به نیاز فوری مالی و تکنولوژیکی برای کاهش بار مشکلات لبنانی‌ها و آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: روندهای اقتصادی کشورهای مشرق به هم تنیده هستند و تاثیر تحولات آتی سوریه بر اقتصادهای کشورهای دیگر ادامه خواهد یافت.

او خواستار راه حل پایدار براساس قطعنامه‌های بین‌المللی برای آوارگان سوری شد تا بتوانند عزت‌مندانه به کشورشان بازگردند.

او تاکید کرد، نباید مساله حل سیاسی بحران سوریه را به بازگشت آوارگان ربط داد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید