امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 187020 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1396 - 16:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر دو شر اصلی در سازمان صلح خبر طلب جهانی     سازمان ملل متحد با توجه به جایگاه و مسئولیت های تعریف شده خود می تواند سهم بزرگ و تعیین کننده ای در حل معضلات دست به گریبان بشری ایفاء کند که هر روزه بر عمق و گستره این […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

دو شر اصلی در سازمان صلح خبر طلب جهانی

 

دو شر اصلی در سازمان صلح خبر طلب جهانی

 

سازمان ملل متحد با توجه به جایگاه و مسئولیت های تعریف شده خود می تواند سهم بزرگ و تعیین کننده ای در حل معضلات دست به گریبان بشری ایفاء کند که هر روزه بر عمق و گستره این معضلات افزوده می شود و بر همین اساس هم انتظار می رود نشست های سالانه این سازمان به جای اینکه تریبونی برای اعلام مواضع فردی اعضاء باشد به فرصتی برای همفکری شرکت کنندگان برای پاسخ به چالش های فراگیر جاری و حاکم بر جهان باشد. بی تردید نقش دبیرکل در هدایت سازمان عریض و طویل ملل متحد به سمت اهداف تعریف شده در منشور ملل متحد کلیدی است و در برخی مقاطع از جمله دبیرکلی کوفی عنان این سازمان عملکردموفقی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است کما اینکه در مقاطعی همچون دبیرکلی بان کی مون نیز سیر قهقرایی داشته است .با احراز آنتونیوگوترش از کشور پرتغال به مقام دبیرکلی سازمان ملل انتظارمی رفت سازمان ملل استقلال عمل بیشتری دربرخورد با مسائل جهانی از خود نشان دهد و همانند دوره بان کی مون زیر سلطه مطلق امریکا نباشد اما هرچند در برخی موارد نشانه های مثبت و امیدوار کننده ای دیده شده است اما در مجموع عملکرد گوترش در حد انتظارات نبوده و برای مثال نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل حداقل تا اینجای کار به گونه ای هدایت و مدیریت نشده است که بتواند به اولویت های مهم جهانی پاسخ دهد. بی تردید یکی از موانع موجود در این زمینه سلطه گری امریکا است که به بهانه پرداخت یک چهارم هزینه های سازمان ملل عملا آن را به گروگان گرفته است.باید به این مانع اعمال نفوذ مافیای صهیونیستی را نیز افزود که هم به طور مستقل و هم به واسطه امریکا عمل می کند. اگر به محتوای سخنان ترامپ و نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل نگاهی انداخته شود مشخص می شود که چگونه این دو شر مطلق به قلب واقعیت پرداختند و مسائل اصلی جهانی و منطقه ای را به حاشیه بردند. در حالیکه فجایع زیست محیطی هر روز ابعاد گسترده ای به خود می گیرد و امریکا نقش اول را در تخریب محیط زیست دارد اما در سخنان ترامپ حتی یک کلمه هم ضرورت همکاری در این زمینه اشاره نشد و وی از معاهده زیس محیطی خارج شد بدون اینکه هیچ هزینه ای را در قبال آن پرداخت کرده باشد. به همین ترتیب در حالیکه بحران فلسطین با نزدیک به 7دهه طولانی ترین بحران در تاریخ روابط بین الملل شناخته می شود و قدمت آن حتی از سازمان ملل نیز بیشتر است اما نه در سخنان ترامپ و نه نتانیاهو هیچ اشاره ای به ان نشد. در مقابل هر دو یکبار دیگر در برابر حقوق بین الملل قد علم کردند و به صراحت توافقنامه هسته ای میان ایران و 5+1 را که از ضمانت شورای امنیت سازمان ملل نیز برخوردار است ،به نابودی تهدید کردند و از این طریق اقتدار سازمان ملل و اراده جامعه جهانی را به چالش گرفتند. بر این اساس سازمان ملل زمانی می تواند به اهداف و وظایف تعریف شده خود در منشور ملل متحد بخصوص در زمینه برقراری صلح خبر و امنیت جهانی عمل کند که بتواند راهکاری را برای رهایی خود از این دو شر مطلق نجات دهد و یا اینکه تدابیر لازم را برای مهار آنها بکار گیرد .

 

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید