امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 247761 |
تاریخ انتشار : 05 دی 1397 - 18:55 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

دولت نمی‌تواند یک میلیون شغل ایجاد نماید به گزارش پایگاه صلح خبر دبیرکل و مدیرعامل موسسه بین‌المللی صلح خبر در جمع مدیران موسسه با انتقاد از وضعیت اقتصادی و معیشتی، که باعث مشکلات فراوان بخش اعظم جامعه شده است، به موضوع اشتغال جوانان پرداخت. دولت نمی‌تواند یک میلیون شغل ایجاد نماید اینکه دولت به صورت مستقیم، نقش […]

دولت نمی‌تواند یک میلیون شغل ایجاد نماید

به گزارش پایگاه صلح خبر دبیرکل و مدیرعامل موسسه بین‌المللی صلح خبر در جمع مدیران موسسه با انتقاد از وضعیت اقتصادی و معیشتی، که باعث مشکلات فراوان بخش اعظم جامعه شده است، به موضوع اشتغال جوانان پرداخت.

دولت نمی‌تواند یک میلیون شغل ایجاد نماید

اینکه دولت به صورت مستقیم، نقش کارآفرین را بازی نماید! بنده به ضرس قاطع می‌گویم که نه منابعش را در اختیار دارد و نه توانش را. بهتر است قبول کنیم، دولت توان ایجاد یک میلیون شغل در سال را ندارد. اگر هم داشته باشد، روشی کاملا غلط است.

دولت باید با حمایت از سازمان‌های مردمی و بخش خصوصی واقعی، در امر اقتصاد خُرد، به دنبال حمایت از کارآفرینی و خوداشتغالی توسط این بخش باشد. هم اکنون شاهدیم که بسیاری از فارغ التحصیلان در مقطع دکتری تخصصی بیکار هستند. مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی که جای خود را دارند! در بین تحصیلکردگان با آمار بیکاری 20درصد مواجهیم که یک فاجعه است. البته برخی‌ها، از آمار 42درصد بیکاری در کشور می‌گویند! به هر حال هر دو آمار نشان از اوضاع نامناسب در بخش اشتغال دارد.

خسارات بیکاری برای کشور

بيكاری جوانان ماهانه پنجاه هزار ميليارد ریال و در سال حدود 600‌هزار ميليارد ریال خسارت برای کشور دارد. چرا از مردم برای رفع این مشکلات و معظلات بهره نمی‌گیریم. هر کجا ما به مردم تکیه کرده‌ایم، با نیروی ایمان و نیروی عمل جهادی، توانسته‌ایم قله‌های رفیع را فتح نماییم.

با حمایت دولت و تدوین برنامه‌های نوین، بسیاری از کارآفرینان و موسسات مردمی می‌توانند سالانه 1500000 تا 2000000 شغل ایجاد نمایند. فقط نیاز به حمایت می‌باشد و قرار نیست این مشاغل سربار هزینه‌های دولت شوند. اگر دولت حمایت کند، در بخش‌های فناوری اطلاعات، فرهنگی، آموزشی، هنری، صنایع تبدیلی و… می‌توان مشاغل متعدد ایجاد نمود. می‌شود در مدت 5 سال به یک جهش دست یافت. با اینکارها و اقدامات صحیح می‌شود نرخ بیکاری را به سطح استاندارد بین‌المللی نزدیک ساخت.

به خانواده بزرگ صلح خبر ایران بپیوندید

برای مشاهده سایر مطالب و اخبار موسسه می‎‌توانید از سایت موسسه بین‌المللی صلح خبر به نشانی http://solhodoosti.org و همچنین اینستاگرام موسسه دیدن فرمایید.

 

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید