امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 324374 |
تاریخ انتشار : 06 آذر 1398 - 8:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/مرکزی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی گفت: دیوارکشی و تعیین چارچوب برای انجام وظایف فرهنگی و هنری، موجب موازی کاری در انجام امور می شود. حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفت‌وگو با صلح خبر، موازی‌کاری در انجام امور فرهنگی و هنری را اصلی‌ترین چالش متولیان […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/مرکزی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی گفت: دیوارکشی و تعیین چارچوب برای انجام وظایف فرهنگی و هنری، موجب موازی کاری در انجام امور می شود.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفت‌وگو با صلح خبر، موازی‌کاری در انجام امور فرهنگی و هنری را اصلی‌ترین چالش متولیان فرهنگ و هنر استان مرکزی دانست و اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر مجموعه‌های فرهنگی استان به خوبی نمی‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و علیرغم اینکه نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه کنونی افزایش پیدا کرده است، متولیان این امر، دیوارها و محدودیت هایی را برای انجام وظایف خود تعیین کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من به امور فرهنگی باید به دید یک میدان وسیع نگریست و هر نهادی که در این خصوص وظیفه‌ای به دوش دارد، باید گوشه‌ای از این میدان را برعهده بگیرد و تا زمان رسیدن این مجموعه به یک هدف مشترک، دست از تلاش برندارد. اگر هر مجموعه‌ای بخواهد دور خود دیوار ایجاد کند و چارچوب معینی را برای وظایف خود تعیین کند، در انجام امور فرهنگی و هنری موازی کاری می‌شود و اقدامات انجام شده در خلاف جهت خود پیش می‌روند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در طول چندین سال گذشته جلسات شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شد، اما متاسفانه این روند خوب تا به امروز حفظ نشده است و همین امر سبب شده تا اقدامات خوبی که در گذشته در این شوراها برای انجام آنها تصمیم‌گیری می‌شد، در حال حاضر وجود نداشته باشد.

وی افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان در صورتی که بطور منظم و با حضور حداکثری اعضا برگزار شود، می‌تواند همانند گذشته در راستای افزایش تعاملات و ارتباطات نهادهای متولی فرهنگ و هنر استان بسیار مفید باشد و موجب هم‌افزایی مسئولین ذیربط در زمینه انجام امور فرهنگی و هنری شود. جلسات این شورا هم اکنون هم به ریاست نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود، اما متاسفانه علیرغم تصمیمات خوبی که در آن گرفته می شود، مصوبات اجرایی نمی‌شوند یا ضمانت اجرایی ندارند.

وی اعلام نمود: متاسفانه وجه مردمی فعالیت‌های فرهنگی هم کاهش پیدا کرده است و همانند گذشته انگیزه کافی برای انجام امور فرهنگی و هنری وجود ندارد که به نظر می رسد یکی از دلایل این کاهش انگیزه، عدم توجه متولیان امر به مطالبه‌گری مردم در گذشته بوده است و زمان هایی که امکان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی مطلوب وجود داشته، این مهم انجام نپذیرفته است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های فرهنگی را لازمه افزایش انگیزه مردم برای انجام امور فرهنگی دانست و گفت: گاه تشخیص‌های اشتباه و عدم توجه کافی در مجموعه‌های فرهنگی باعث شده است که از برخی فعالیت‌های فرهنگی صرف‌نظر شود یا آنطور که باید برنامه‌ها به سرانجام نرسند. ما به عنوان یک نهاد متولی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مساجد، نباید نسبت به انجام وظایف وجودی خود غافل شویم و باید با اولویت قرار دادن برنامه‌های اصلی خود، اقدامات فرهنگی و هنری را در چارچوبی جدید و با شیوه‌ای نوین به جامعه هدف ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید