امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 253663 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1397 - 14:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر با پایان جلسه بانک مرکزی آمریکا، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت. به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا در نشست دیروز خود همان طور که انتظار می‌رفت، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و با عقب‌نشینی از رویکرد قبلی خود […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

با پایان جلسه بانک مرکزی آمریکا، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا در نشست دیروز خود همان طور که انتظار می‌رفت، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و با عقب‌نشینی از رویکرد قبلی خود در افزایش نرخ بهره اعلام کرد رویکرد صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت. میشل مک کارتی، استراتژیست ارزی مؤسسه سی ام سی مارکتس گفت: واکنش عاقلانه بانک مرکزی بدان معناست که شانس وقوع رکود در اقتصاد آمریکا کمرنگ شده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۹۵.۲۶ واحدی در ضعیف‌ترین سطح ۳ هفته اخیر خود قرار گرفت.

مک کارتی افزود: اگر سطح حمایتی ۹۵ واحدی شاخص دلار بشکند شاهد کاهش‌های بیشتر در ارزش دلار خواهیم بود، انتظار دارم عملکرد مناسبی را از دلار استرالیا، نیوزلند و کانادا شاهد باشیم.

در برابر دلار استرالیا، دلار آمریکا در ادامه ناکامی‌های این هفته ۰.۲ درصد عقب نشست تا هر دلار استرالیا به ۰.۷۲۶۴ دلار آمریکا برسد. این بزرگ‌ترین صعود دلار استرالیا در چهار هفته اخیر محسوب می‌شود.

فرانک سوئیس نیز با پیشروی ۰.۱۵ درصدی خود را به حوالی ۱.۰۰۸ دلار رساند. هر دلار آمریکا با ۰.۱ درصد عقب نشینی در برابر همتای کانادایی خود به ۱.۳۱۳۰ دلار کانادا رسید.

به نظر می‌رسد امسال برای دلار به مانند سال گذشته درخشان نخواهد بود مگر اینکه آمریکا بتواند مساله نرخ بهره و همچنین جنگ تجاری با چین را حل و فصل کند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت احتمال افزایش نرخ بهره توسط این بانک ضعیف شده است. به عقیده تحلیلگران این جمله احتمالاً بدان معنا خواهد بود که اقتصاد آمریکا در مرحله حساسی قرار دارد.

در معاملات امروز، یورو نیز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱.۱۵۰۴ دلار رسید. پوند نیز که به دلیل اختلاف بین دولت و مجلس انگلیس در خصوص چگونگی خروج از اتحادیه اروپا د ر وضعیت مناسبی قرار ندارد با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۳۱۳۱ دلار رسید.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید