امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 452716 |
تاریخ انتشار : 10 دی 1400 - 15:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند گفت: دشمن شناسی، نیاز جامعه امروز است و همانگونه که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمن شناس بود باید این مسئله در جامعه ترویج شود. حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، امروز جمعه ۱۰ دی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، خالص شده بود و به […]

صلح خبر/خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند گفت: دشمن شناسی، نیاز جامعه امروز است و همانگونه که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمن شناس بود باید این مسئله در جامعه ترویج شود.
حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، امروز جمعه ۱۰ دی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، خالص شده بود و به همین دلیل از جان گذشت و در راه خدا به شهادت رسید گفت: احساس مسئولیت و وظیفه شناسی، حاج قاسم سلیمانی را راهی نبرد حق علیه باطل کرد.

به گزارش صلح خبر، نماینده ولی فقیه در استان افزود: دشمن شناسی، نیاز جامعه امروز است، بنابراین، همان گونه که، شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمن شناس بود باید این مسئله، بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

خطیب جمعه بیرجند بر ادامه راه شهدا و سردار دل‌ها تاکید کرد و گفت: انگیزه سردار شهید سلیمانی ، دشمن ستیزی بود لذا لباس رزم بر تن کرد و در مرزهای خارج از کشور، خالصانه، در خط مقدم، به مبارزه پرداخت.

عبادی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را، افتخار اسلام و ایران دانست و مکتب او را ارزشمند خطاب کرد.

امام جمعه بیرجند افزود: هر آنچه موجب رشد و ‌کمال و موجب وصول انسان به کمال می‌شود، دوست است؛ همان طور که گرسنگی و سیری گاهی کاذب است اگر حقیقت دوستی و دشمنی را نشناسد، شاید در ظاهر دوست و در باطن دشمن باشد، علامت دوستی آن است که تو را به سمت رشد و کمال و وصول به معبود ببرد.

وی بیان کرد: این مقدمه برای سیر و سلوک به الی الله است و کمال مطلق خداوند لذا دوست حقیقی ما خداست و آنهایی که خداوند در مسیر خودش برای ما تعریف کرده مثل عقل و پیامبران چرا که اینها دوست ما هستند و نشانه هم این است که موجب کمال ما هستند.

عبادی گفت: محبوب و معشوق حقیقی خداست و آنچه ما را به سمت کمال می‌رساند، دوست حقیقی و بقیه کذب و نفاق است.

وی با اشاره به اینکه احساس سنخیت هم در این مسیر مهم است افزود: کسانی که ادعای دوستی می‌کنند و عشقی که آنها در سیر الی الله دارند، نشان سنخیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مساله سنخیت یک بشارت است وقتی شما به اهل بیت (ع) حب می‌کنید که توصیه خداوند متعال است، وقتی نسبت به همه نیکان محبت می‌کنید، وقتی به مرجع تقلید، بیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر انقلاب و بسیجی مخلص محبت دارید، احساس سنخیت است و به خودت تبریک بگو، همان طور که اهل فاسد و ظالم هم نوع خودشان را دوست دارند.

وی تاکید کرد: اما اهل ایمان نمی‌تواند ظالم را دوست داشته باشد و این کار ممنوع است چرا که آنها دشمن انسان‌ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به وصیت‌نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به خانواده اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام می‌نویسد من لباس نظامی پوشیدم که انسان‌کش‌ها را بکشم که این یک افتخار برای نیروهای مسلح مکتبی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که اساس آن بر حب به خداوند است، همه جهان هستی را دوست دارد و انسان اشرف مخلوقات است لذا سرلوحه مکتب ما دوست داشتن انسان است، سایر جانوران، جمادات و نباتات را دوست دارد و بالاتر از آن انسان را دوست دارد.

امام جمعه بیرجند گفت: نیروی مسلح جمهوری اسلامی و همین کسانی که در این راستا در هر پستی عمل می‌کنند مبارزه با انسان‌کش‌ها است و مبارزه با دشمنان انسان است، دیگران برای مال، شهوت، شهرت و برای منافع خودشان می‌جنگند اما ما برای صلح جهان می‌جنگیم تا دست ظالمان را از سر کشورهای مظلوم کم کنیم.

وی یادآور شد: همین که می‌بینید اینها چقدر شهرها را ویران می‌کنند، کودکان و زنان را می‌کشند، مردم را آواره می‌کنند و برخی بر سر اقدامات آنان در دریا غرق می‌شوند و افرادی هم که ساحل می‌رسند چه بر سر آنان می‌آورند، ملاحظه کنید اینها چه هستند که به جان بشر افتاده‌‎اند.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید