امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 57462 |
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1394 - 21:22 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اجتماع > اجتماعی – قاتلان سریالی پایتخت ۶ مرد افغانی بودند که به بهانه فروش سکه‌های عتیقه و مجسمه‌های زیرخاکی طعمه‌هایشان را به ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌کشاندند و پس از سرقت پول‌هایشان دست به جنایت می‌زدند. اعضای این باند در مدت ۲ماه، ۲نفر را به قتل رساندند و ۲ را مجروح کردند اما پیش از اینکه سومین طعمه‌شان را […]

اجتماع > اجتماعی – قاتلان سریالی پایتخت ۶ مرد افغانی بودند که به بهانه فروش سکه‌های عتیقه و مجسمه‌های زیرخاکی طعمه‌هایشان را به ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌کشاندند و پس از سرقت پول‌هایشان دست به جنایت می‌زدند. اعضای این باند در مدت ۲ماه، ۲نفر را به قتل رساندند و ۲ را مجروح کردند اما پیش از اینکه سومین طعمه‌شان را به قتل برسانند دستگیر شدند.

اعضاي اين باند در مدت 2ماه، 2نفر را به قتل رساندند و 2 را مجروح كردند اما پيش از اينكه سومين طعمه‌شان را به قتل برسانند دستگير شدند.نخستين حادثه ساعت 8شب 27آبان‌ماه امسال در خانه‌اي در تجريش اتفاق افتاد. آن شب مردي سراسيمه با اورژانس و پليس تماس گرفت و گفت 2دوستش توسط چند مرد افغان به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شده‌اند. وقتي امدادگران به محل حادثه رسيدند، 2مرد جوان در داخل خانه نيمه‌كاره طناب‌پيچ شده و به‌دليل ضرباتي كه با چاقو و چوب به آنها وارد شده بود دچار شكستگي و خونريزي شديدي شده بودند. هر دوي آنها به بيمارستان منتقل شدند اما يكي از آنها جان باخت و دومين نفر به كما رفت.

هنوز معلوم نبود چه بلايي بر سر اين دو جوان آمده است اما وقتي دوست آنها توسط پليس بازجويي شد جزئيات اين ماجرا بر ملا شد.مرد جوان گفت: من و دوستانم از نوشهر براي خريد سكه‌هاي عتيقه به تهران آمديم. ما به‌صورت تلفني فردي را كه مي‌خواست مقدار زيادي سكه عتيقه را بفروشد پيدا كرده بوديم و 15ميليون تومان هم پول نقد همراه داشتيم.

محل قرار ما خانه‌اي در تجريش بود. وقتي به آنجا رسيديم مردي افغان سراغمان آمد و وارد خانه‌اش شديم. چند دقيقه گذشت و دوستانم سرگرم صحبت با او شدند و من هم براي خريدن شام به ميدان تجريش رفتم اما وقتي دوباره به آنجا برگشتم ديدم دوستانم طناب پيچ شده گوشه اتاق افتاده‌اند. آنها با چوب و چاقو مجروح شده بودند و خون زيادي از آنها مي‌رفت. به‌خاطر همين از اورژانس كمك خواستم.

  • دومين جنايت

در حالي‌كه كارآگاهان جنايي به‌دنبال كشف راز جنايت بودند، دومين حادثه مشابه اين بار در شمال شرق تهران رخ داد. قربانيان بعدي قاتلان سريالي، 2برادر بودند كه يكي از آنها به قتل رسيد و ديگري تا پرتگاه مرگ پيش رفت. يكي از اين دو برادر چند روز قبل‌تر از جنايت، پيامكي درخصوص فروش تعدادي سكه‌هاي عتيقه و زيرخاكي به‌دستش رسيد كه وسوسه خريد سكه‌ها به جانش افتاد. او با فرستنده پيامك تماس گرفت و با وي براي خريد سكه‌ها قرار گذاشت.

30دي‌ماه امسال بود كه اين مرد از برادرش خواست با او همراه شود و هر دو با 120ميليون تومان پول نقد راهي محل قرار شدند. در آنجا او و برادرش سوار خودروي 2مرد جوان شدند و همراه آنها به ساختماني 8طبقه و در حال ساخت در پاسداران رفتند. ساختمان حتي نگهبان هم داشت كه 2فروشنده را مي‌شناختند و آنها را مهندس خطاب مي‌كرد.

2برادر كه حالا به فروشنده‌ها اعتماد كرده بودند وارد آپارتمان تك‌واحدي نيمه‌ساز در طبقه سوم شدند كه ناگهان چند مرد از پله‌هاي اضطراري به آنجا حمله كردند و پودرسفيد رنگي به‌صورت آنها پاشيدند. مردان مهاجم با چاقو ضرباتي به 2برادر زدند كه يكي از آنها به كام مرگ رفت و ديگري زخمي شد. اين مرد پس از فرار جنايتكاران به سختي خود را به تراس رساند و از رهگذران كمك خواست. عاملان جنايت 120ميليون پولي را كه همراه 2برادر بود سرقت كرده بودند و اثري از آنها نبود.

  • عمليات پليسي

تشابه اين دو جنايت، فرضيه قتل‌هاي سريالي را پيش روي پليس قرار داد. تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران با دستور قاضي سعيد احمدبيگي بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران وارد عمل شدند تا ردي از قاتلان سريالي پايتخت به‌دست آورند. تحقيقات تيم جنايي حاكي از آن بود كه در پرونده نخست مقتول از طريق كارگر سابق خود به نام اكبر با فروشندگان سكه‌هاي عتيقه آشنا شده و پس از آن براي خريد به تهران سفر كرده بود. حتي روز جنايت اكبر به همراه فروشندگان سكه‌هاي عتيقه حضور داشته و پس از قتل متواري شده بود.

در جنايت دوم نيز نگهبان ساختمان نيمه‌كاره كسي بود كه مي‌توانست اطلاعات خوبي درباره قاتلان داشته باشد. او نيز پس از جنايت فراري شده بود و كارآگاهان با انجام اقدامات ويژه پليسي و اطلاعاتي موفق شدند ردي از اكبر و نگهبان فراري به‌دست آورند. كارآگاهان با زيرنظر گرفتن اين دو نفر باخبر شدند كه متهمان با شكار طعمه‌اي جديد، نهم اسفند‌ماه با او وهمراهانش در پارك كورش در خيابان شريعتي قرار گذاشته و مي‌خواهند او را به بهانه فروش سكه‌هاي طلاي قديمي به قتلگاه كه ساختمان نيمه كاره‌اي در شمال شرق پايتخت بود، بكشانند. همين كافي بود تا مأموران ساعت 21:30يكشنبه، پارك مورد نظر را تحت محاصره خود دربياورند.

2نفر از متهمان در پارك بودند و همدستانش سوار بر موتور اطراف را زيرنظر داشتند، آنها وقتي متوجه كارآگاهان شدند پا به فرار گذاشتند كه پليس براي دستگيري آنها شروع به شليك چند تيرهوايي كرد. با اين حال يكي از متهمان كه قمه در دست داشت با مأموران درگير شده و مي‌خواست هر طور شده از محل فرار كند كه مأموران او را هدف 3گلوله قرار دادند. 2گلوله به پا و يك گلوله به كمر او خورد كه براي مداوا به بيمارستان انتقال يافت. در اين عمليات مأموران موفق شدند 4نفر از متهمان اين باند را دستگير كنند. 30دقيقه بعد پنجمين متهمي كه با شليك گلوله پليس مجروح شده و در بيمارستان بود جان باخت كه گزارش مرگ او را مأموران در اختيار قاضي حسين پور كشيك جنايي پايتخت قرار دادند و با دستور او جسد به پزشكي قانوني منتقل شد. به گفته سرهنگ آريا حاجي‌زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، در عمليات دستگيري اين گروه از متهمان، كيسه حاوي 450عدد سكه‌هاي تقلبي كشف شد.

  • من بيگناهم!

4متهم دستگير شده ديروز براي بازجويي به دادسراي امور جنايي تهران منتقل شدند. سردسته باند كه مردي 62ساله به نام عبدالله است وقتي پيش روي بازپرس جنايي قرار گرفت خود را بيگناه دانست و مدعي شد كه از تقلبي بودن سكه‌ها اطلاعي نداشته است. او در حالي منكر قتل‌هاي سريالي بود كه كارآگاهان در مخفيگاه وي، چكي متعلق به دومين مقتول كه در ساختمان درحال ساخت پاسداران به قتل رسيده بود كشف كردند.

با وجود اين او به هيچ عنوان قتل‌ها را گردن نگرفت اما در تحقيق از نوچه‌هاي او مشخص شد كه پيرمرد افغاني 3‌ماه پيش به‌صورت غيرقانوني به ايران آمده است. پيش از اين هم چندين بار به ايران سفر كرده و با استخدام چند نفر نقشه جنايت‌ها را با هدف سرقت طراحي كرده بود و همه آنها كارهايشان را با عبدالله سركرده باند هماهنگ مي‌كردند. به گزارش همشهري، هم‌اكنون هر 4متهم افغاني با قرار بازداشت موقت در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند تا در تحقيقات زواياي پنهان پرونده آشكار شود. در همين حال چنانچه هركس با اين شيوه در دام فروشندگان سكه‌هاي تقلبي گرفتار شده مي‌تواند براي شكايت به اداره دهم پليس آگاهي تهران مراجعه كند.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید