امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 195764 |
تاریخ انتشار : 02 آبان 1396 - 10:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر دستکاری آماری نداریم به گزارش صلح خبر؛ ایران در صفحه اول روزنامه امروز سه شنبه، 2 آبان خود نوشت: دستکاری آماری نداریم     »قسم یاد می‌کنم که قبل از انتشار، از آمار بی‌خبرم »رئیس جمهوری با افزایش نرخ ارز مخالف است »نرخ تورم مهر 8 درصد است »بهار امسال ،‌703 […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

دستکاری آماری نداریم

به گزارش صلح خبر؛ ایران در صفحه اول روزنامه امروز سه شنبه، 2 آبان خود نوشت: دستکاری آماری نداریم

 

دستکاری آماری نداریم

 

»قسم یاد می‌کنم که قبل از انتشار، از آمار بی‌خبرم

»رئیس جمهوری با افزایش نرخ ارز مخالف است

»نرخ تورم مهر 8 درصد است

»بهار امسال ،‌703 هزار نفر شاغل شدند

»اگر از افراد بیکار بپرسید آیا رشد مثبت در زندگی شما نمود دارد، حتماً پاسخشان منفی است و متأسفانه همین حرف‌ها در صدا و سیما پخش می‌شود

رئیس سازمان برنامه، تورم مهر را ۸درصد اعلام کرد و گفت: آمارهای مهم تولید شده از سوی مرکز آمار که اول هر ماه برای من پیامک می‌شود، همان لحظه مستقیم به رئیس جمهوری هم پیامک می‌شود. بنابراین آمارهای تولیدی مرکز آمار بسیار مهم است. بنابراین ما در سازمان برنامه در ساختمان بهارستان، هر روز با مرکز آمار زندگی می‌کنیم.

به گزارش مهر رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم روز ملی آمار افزود: برای دومین بار رشد سرمایه‌گذاری در زمستان گذشته و بهار امسال مثبت شد که این تأثیر خود را بر ساختمان گذاشت و بنابراین این بخش هم در دو فصل گذشته مثبت شد؛ این در حالی است که اگر از افراد بیکار بپرسید آیا رشد مثبت در زندگی شما نمود دارد، حتماً پاسخش منفی است و متأسفانه همین حرف‌ها در صدا و سیما پخش می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بهار ٩٦، حدود ٩٢٠ هزار نفر وارد بازار کار و ٧٠٣ هزار نفر شاغل شدند، ٢١٧ هزار نفر موفق به اشتغال نشدند. وی با بیان اینکه همچنان ٣.٢میلیون نفر بیکار داریم، گفت: ایجاد اشتغال به معنای آن نیست که بیکاری را از بین برده‌ایم. وی ادامه داد: در دوره تحریم روزانه یک میلیون بشکه نفت و ٣٠٠هزار بشکه میعانات صادر می‌کردیم که اکنون به دو میلیون و ٦٣٨ هزار بشکه رسیده است. وی با اشاره به رشد اقتصادی در فصل چهارم سال گذشته گفت: برای نخستین بار در این فصل سرمایه‌گذاری رشد مثبت داشت و بخش ساختمان هم با رشد مثبت مواجه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: متأسفانه برخی‌ بلندگوها را برمی‌دارند و از مردم در خیابان سؤال می‌کنند که آیا شما رشد اقتصادی را حس می‌کنید و مردم پاسخ می‌دهند خیر و شب در رسانه عمومی آن را پخش می‌کنند. وی گفت: رشد اقتصادی را باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات و زیر بخش‌های آنها بررسی کرد. سال 92 برابر با 4میلیون تن تولید گندم داشتیم که هم‌اکنون به بیش از 10میلیون تن رسیده است، قبلاً چهار هزار میلیارد تومان برای خرید گندم می‌دادیم اما اکنون 11.5هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم.

نوبخت افزود: هم‌اکنون به 25هزار واحد اقتصادی برای ادامه فعالیت تسهیلات داده‌ایم و اشتغال آنها افزایش یافته است؛ هرچند هم‌اکنون 80هزار واحد تولیدی داریم که با مشکل مواجه هستند. وی تصریح کرد: به ٢٥هزار واحد تولیدی وام دادیم که رشد آنها دیگر منفی نیست و هشت میلیارد دلار از رهبری اجازه گرفتیم تا از خروج آب‌های مرزی جلوگیری کنیم و چهارشنبه هفته گذشته نیز گزارش خوبی از آن دریافت شد.

به گفته نوبخت، برخی واحدها رونق گرفته‌اند و بنابراین بخشی دیگر هم هنوز مشکل دارند. بنابراین اطلاعات مرکز آمار به درد ما می‌خورد و بنابراین باید حمایت کرد. رئیس شورای عالی آمار گفت: باید به مرکز آمار اعتماد کنیم و قسم یاد می‌کنم که قبل از انتشار، از آمار بی‌خبرم. وی گفت: تورم شهری هشت درصد در مهرماه است، اینکه تصور شود که ما آمار را دستکاری می‌کنیم در حالی که قسم یاد می‌کنم این‌طور نیست.

رئیس جمهوری موافق افزایش نرخ ارز نیست

محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم روز ملی آمار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کسری بودجه۹۷ به حداقل می‌رسد، نظر رئیس جمهوری در خصوص نرخ ارز را اعلام کرد و گفت: وی موافق با افزایش نرخ ارز نیست چراکه ارزش پول ملی کم می‌شود.

نوبخت اطمینان داد که دولت اجازه نخواهد داد قیمت بی‌رویه افزایش پیدا کند و البته ابزارهای قانونی در اختیار دارد که بتواند از این نوسانات هیجانی جلوگیری کند؛ چراکه دولت جزو وظایف خود می‌داند که از مردم حمایت کند، به همین جهت نرخ دلار روز گذشته از ۳۹۰۰ تومان نیز پایین‌تر آمد و باز هم باید به همین ترتیب تلاش کنیم که جلوی نوسانات ارز را بگیریم.

اگر رئیس جمهوری بودم، تکلیف داده‌ها و اطلاعات را مشخص می‌کردم

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بسیاری فسادها ناشی از فقدان نظام جامع اطلاعات است، گفت: اگر رئیس جمهوری یا رئیس سازمان برنامه بودم هیچ کاری نمی‌کردم و فقط تکلیف داده‌ها و اطلاعات را مشخص می‌کردم.

مسعود پزشکیان در مراسم روز ملی آمار گفت: اینکه پول در کشور گم می‌شود و کسی از آن اطلاع ندارد به خاطر این است که داده و آمار در کشور وجود ندارد، در حالی که در دنیا چنین نیست و همه چیز به سمت شفافیت در داده و اطلاعات حرکت کرده است. وی افزود: اطلاعات و داده باید در ایران به نحوی شفاف شود که اگر کسی پولی از کشور را برداشت، کاملاً قابل پیگیری باشد.

 قطع بودجه ۶ دستگاه دولتی به‌دلیل عدم ارائه برنامه آماری

همچنین رئیس مرکز آمار در این مراسم گفت: ۶دستگاه دولتی حتی یک جلسه برای تدوین برنامه آماری‌شان تشکیل نداده‌اند، به همین دلیل بودجه آنها قطع خواهد شد و جلوی تخصیص بودجه‌شان گرفته می‌شود. امیدعلی پارسا افزود: اهداف اقتصاد مقاومتی بجز کار و تلاش و به کارگیری مدیران جهادی محقق نمی‌شود؛ ضمن اینکه نسخه‌هایی از جنس ارشاد کردن دیگران و عمل نکردن به آنچه به‌عنوان برنامه می‌شود راهگشا نیست. وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی سامانه‌های مناسبی را تدارک دیده‌اند که براساس آن سند راهبردی مصوب شورای عالی آمار تصویب شده و همه اجزای آماری کشور را در قالب قانون، مدون خواهیم کرد. به گفته پارسا، ابزار و امکانی اکنون در اختیار مرکز آمار ایران نیست و بنابراین باید قانونی مناسب تدوین شود؛ امیدواریم دیتای پاک را تهیه کرده و نسخه مدرن‌سازی نظام آماری تدوین شود و موازی کار حذف شود که البته باید مصادیق آن را مشخص کرد.

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید