امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 276119 |
تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1398 - 14:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کارگر و سی‌امین جشنواره قدردانی از کارگران با حضور رییس جمهور، نهمین جلسه محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و و ۱۳ متهم دیگر، افزایش ۱.۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی در سال نود و هفت، متلاشی شدن باند قاچاق سازمان یافته طلا و نقره از […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کارگر و سی‌امین جشنواره قدردانی از کارگران با حضور رییس جمهور، نهمین جلسه محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و و ۱۳ متهم دیگر، افزایش ۱.۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی در سال نود و هفت، متلاشی شدن باند قاچاق سازمان یافته طلا و نقره از گمرکات مرزی، اعلام زمان ثبت نام انتخابات مجلس، واکنش محسنی اژه‌ای به حواشی توییت یک سلبریتی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی صلح خبر در روز سه شنبه، دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش صلح خبر،  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای از متلاشی شدن باند قاچاق سازمان یافته طلا و نقره از گمرکات مرزی خبر داد. بر اساس این اطلاعیه طی این عملیات هوشمندانه ۹ نفر از عناصر اصلی از جمله سرکرده‌ این باند قاچاق و عوامل مرتبط با آن  شناسایی و با  هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.

امیر سرتیب حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی» با بیان اینکه آمریکا در برجام ‌زیاده‌خواهی کرد، گفت: خروج آمریکا از برجام دستاورد مهمی داشت و برای همه افکار عمومی در ایران و جهان روشن شد که برنامه هسته ای تنها بهانه ای برای آمریکایی‌ها بوده است. وی با اشاره به تجربه ایران از تحریم هایی که دولت های قبلی آمریکا علیه کشورمان اعمال کرده بودند، تصریح کرد: تلاش های آن ها هربار شکست خورده و این بار هم شکست خواهد خورد و ما حتما نفتمان را صادر خواهیم کرد.

با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز منصوب شدند و در احکام جداگانه حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان خوزستان و امامت جمعه اهواز و حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌جزائری را به ریاست حوزه علمیه اهواز منصوب شندند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و سی‌امین جشنواره قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه، از ۲۹ نفر از کارگران نمونه ملی، مدیران واحدهای نمونه و کارگران نمونه سازمان بهزیستی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل کرد.

در این مراسم رئیس جمهور هدف از تحریم ظالمانه و غیر قانونی آمریکا را فشار به مردم، کارگران و اقشار ضعیف جامعه دانست و با تاکید بر اینکه کارگران با تلاش در عرصه تولید و افزایش صادرات غیرنفتی ، در خط مقدم مقابله با تحریم های آمریکا هستند، اظهارداشت: هر واحدی که ظرفیت تولید را توسعه دهد بیشتر از منابع صندوق توسعه بهره مند می شود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به چهار وزیر کابینه دستور داد تا اقدامات لازم و موثر در زمینه توزیع کالاها و مقابله با گران فروشی انجام شود.

در همین مراسم معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه مشکلات صنفی و کارگری همچنان جز الویت‌های ماست، اظهار کرد: باید رسیدگی کنیم تا مطالبات حقیقی کارگران تحقق یابد و رسیدگی از سوی مسئولان صورت بگیرد و باید مشکلات کارگران پیش از آنکه صدای آنها درآید و به خیابان بیایند، رفع شود.

مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ویدئوی منتسب به ابوبکر البغدادی که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد، در حساب کاربری خود در توئیتر با تاکید بر اینکه داعش هنوز خطری جهانی است، نوشت:ویدئوی جدید منتسب به ابوبکر البغدادی حکایت از ورود داعش به فاز جدیدی از جهانی سازی تروریسم دارد.

وزیر اطلاعات هم با حضور در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان اظهار کرد: به لطف خدا اغلب ائمه‌ جمعه به وظیفه خود به درستی و شایستگی عمل می‌کنند و در جهت تحکیم و وحدت جامعه و انگیزش مسئولان در خدمت به جامعه، نقش تأثیرگذار دارند. وی افزود: ائمه‌ جمعه در دل جامعه جایگاه دارند و به جامعه آرامش بخشیده‌اند؛ چرا که اکنون به آسایش و آرامش مردم نیازمندیم.

اسحاق جهانگیری نیز در چهل و سومین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، در جلسات خود، مسائل کلان را مطرح و مورد بررسی قرار می دهدو به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده مسائل به دستگاه مربوطه ارجاع می شود تا مورد رسیدگی نهایی قرار گیرند. تلاش این ستاد این است که با ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های مختلف کمک کند تا لکه ننگ فساد از دامان جمهوری اسلامی ایران پاک شود و همه باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد انتخابات کشور به ریاست وزیر کشور گفت: طبق برنامه زمانی انتخابات، ۱۰تا ۱۶ آذر زمان ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم است.

همچنین اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس یازدهم صادر شد که در آن اعلام شد کدام مسئولان نمی توانند داوطلب انتخابات مجلس شوند.

برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نیز که توسط  ستاد انتخابات کشورمنتشر شده است را میتوانید اینجا بخوانید.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان طبق برنامه و جدول زمانی در حال اجراست، گفت: فعالیت انتخاباتی اصولگرایان از مدت‌ها پیش آغاز شده و اصولگرایان از روند انتخابات عقب نیستند. سکوت جریان اصولگرایی به معنای فعال نبودن این جریان برای انتخابات نیست.

رئیس دفتر سیاسی اعتماد ملی هم در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح‌طلبان فعالیت انتخاباتی چندان جدی ندارند، گفت: ابهام در سرنوشت قانون انتخابات یکی از دلایلی است که موجب شده است اصلاح‌طلبان به صورت جدی وارد موضوع انتخابات نشوند. جامعه هم درگیر مسائل داخلی و خارجی است و هنوز فضا برای انتخابات آماده نشده است.

عبدالصمد خرمشاهی در رابطه با اظهار نظر یک نماینده نسبت به حواشی بازی پرسپولیس – سپاهان و پیشنهاد اجرای حد قذف در استادیوم، گفت:این سخن قانونی و واجد شرایط حقوقی نیست زیرا اثبات –قذف- بسیار مشکل است و مراحلی دارد و به همین سادگی نیست زیرا اولا باید دید آن شخص که آن حرف را زده چه نسبتی دارد و قذف صراحتا مساله نسبت داده شده است که بحث زنا در آن باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد که پایان یافتن معافیت‌های نفتی ایران تاثیری بر مذاکرات آمریکا با چین نخواهد داشت و آمریکا در تلاش است تا پس از پایان یافتن واردات نفت ایران منابع جایگزینی برای تامین بازار جهانی نفت بیابد.

همچنین سفیر انگلیس در تهران در حساب توئیتری خود با اشاره به سخنرانی رئیس اینستکس برای بازرگانان بریتانیایی اظهار کرد: تمامی تلاش‌ها برای عملی کردن اینستکس است و بازرگانان ما به عملی شدن سازوکار امیدوارند.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه کشورمان نیز در سومین اجلاس کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ۲۰۲۰ گفت: عدم پایبندی به ماده شش NPT در مورد خلع سلاح هسته‌ای یک تهدید جدی برای این معاهده با پیامدهای وسیع است. غلامحسین دهقانی در ادامه صحبتهایش تاکید کرد: اقدامات غیرقانونی آمریکا نشانگر اعتقاد این کشور به قانون جنگل است.

همچنین مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در اولین سخنرانی خود در شورای امنیت این سازمان که برای بررسی بحران فلسطین برگزار شد ضمن محکومیت شدیداللحن این اقدامات آمریکا و غیرقانونی و بلااثر خواندن آنها، گفت: سیاست هفتاد سال گذشته این کشور در مورد فلسطین ثابت می‌کند که به هیچ وجه نباید به پیشنهادات آمریکا، از جمله در ارتباط با به اصطلاح «معامله قرن» اعتماد کرد. او اضافه کرد که حقوق مسلم هیچ ملتی را نه می‌توان با فشارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی شدید از آن سلب کرد و نه با دلارهای نفتی خرید.

نهمین جلسه محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام در دادگاه انقلاب برگزار شد و در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری را قرائت و تفهیم کرد واز متهمین خواست جز به راستی و صداقت نگویند.

همچنین رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در صدد هستیم در برخی از موارد در حیطه وظایف قوه قضاییه همچون ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولین بر مبنای قانون اساسی سامانه‌ای طراحی کنیم و به زودی با ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه این سامانه راه اندازی می‌شود و مسئولین در حوزه تعیین شده توسط قانون موظف هستند دارایی‌های خود را ثبت و ضبط کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر مسئولان شهرداری تهران درباره تخلفات پارسال در خصوص طرح ترافیک توضیحات و دفاعیات خود را مطرح نکنند ناچاریم به صورت غیابی رأی صادر کنیم.

همچنین سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که در سال ۱۳۹۷، ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۱.۲ درصد افزایش را نشان می دهد. بیشترین کاهش در سال ۱۳۹۷ مربوط به ماه فروردین با ۱۲.۸ درصد و بیشترین افزایش مربوط به ماه بهمن با ۱۹.۲ درصد بوده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در  رابطه با حواشی ایجاد شده در فضای مجازی توسط یکی از سلبریتی‌ها و اینکه آیا باید به این افراد تذکراتی داده شود؟ اظهار کرد: این امر اختصاصی به این افراد ندارد بلکه هر کسی در هر جایی صحبت می‌کند باید حرف‌هایش توام با اخلاق و متناسب با شئون خود و جامعه باشد.

درهمین ارتباط سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با پست های اخیر مهناز افشار در توئیتر گفت: آنچه که از طریق مرجع قضایی اتخاذ شود ما اعلام می کنیم و تا امروز در رابطه با این فرد تصمیم خاصی گرفته نشده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید