امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 253702 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1397 - 20:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر لیلی گلستان یکی از مهمترین دستاوردهای حضور گالری‌داران در نمایشگاه چارسوی هنر در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر را آشنایی مجموعه‌داران با یکدیگر دانست و گفت: خوشحالم که این رویداد با راه‌اندازی انجمن صنفی گالری‌داران بعد از ۲۱ سال تلاش، مقارن شده است. به گزارش صلح خبر، این هنرور و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

لیلی گلستان یکی از مهمترین دستاوردهای حضور گالری‌داران در نمایشگاه چارسوی هنر در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر را آشنایی مجموعه‌داران با یکدیگر دانست و گفت: خوشحالم که این رویداد با راه‌اندازی انجمن صنفی گالری‌داران بعد از ۲۱ سال تلاش، مقارن شده است.

به گزارش صلح خبر، این هنرور و مجموعه‌دار که عصر امروز (۱۱ بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه چارسوی هنر به عنوان نماینده گالری‌دارها در شورای سیاست‌گذاری سخن می‌گفت، درباره دلیل شرکت گالری‌داران در جشنواره فجر امسال توضیح داد: پیش‌تر هم از گالری‌دارها برای حضور در جشنواره تجسمی فجر دعوت شده بود اما امسال برای نخستین بار این اتفاق افتاد و این اقدام نیز فقط به دلیل حضور کسانی بود که در حال حاضر امور هنرهای تجسمی را بر عهده دارند و به‌خوبی این کار را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: برای من هیچ دلیل دیگری جز این موضوع وجود نداشت که در جشنواره فجر امسال شرکت و از دوستان گالری‌دار دیگر نیز برای حضور درخواست کنم که خوش‌بختانه اغلب آنها قبول کردند. روزی که از من دعوت کردند، گفتم که اعتبار ۳۰ ساله‌ای دارم و آن را در طبق اخلاص می‌گذارم و تقدیم می‌کنم، فقط خواهش می‌کنم از اعتبارم مراقبت کنید.

گلستان خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال ۲۷۰ هنرور با ۴۵۰ اثر شرکت کرده‌اند. همچنین ۳۱ گالری از شهرستان‌ها و ۲۴ گالری از تهران در این جشنواره حضور دارند؛ به نظر من این اتفاق بسیار مهمی در حوزه هنرهای تجسمی محسوب می‌شود و بهترین دستاوردی که گالری‌های شهرستان‌ها و تهران از شرکت در این جشنواره پیدا می‌کنند این است که ما با یکدیگر آشنا شدیم، امروز یک خانواده هستیم و همدیگر را دوست داریم.

این مجموعه‌دار همچنین یادآور شد: خوش‌بختانه در زمان خوبی این نمایشگاه برگزار شده است؛ در زمانی که انجمن صنفی مجموعه‌داران بعد از ۲۱ سال پیگیری راه‌اندازی شد. خوشحالم از اینکه جشنواره امسال مقارن راه‌اندازی انجمن صنفی شده؛ زیرا همه این‌ها موفقیت بزرگی برای خانواده تجسمی ایران است.

در ادامه مراسم ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر نیز در سخنانی درباره اهمیت گالری‌ها در عرصه هنرهای تجسمی، اظهار کرد: هر نگارخانه‌ای که در شهر باز می‌شود ما را یک قدم به سوی مدنیت پیش می‌برد. اگر هنروران در خلوت آثاری خلق می‌کنند، باید دیده شود و جایی جز نگارخانه برای این کار مناسب نیست. این نگارخانه معتبر است که می‌تواند اثر هنرور را به فروش برساند؛ پس خوب است که از گالری داران در چرخه اقتصاد هنر حمایت شود.

در آخر هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره خاطرنشان کرد: ما در هنرهای تجسمی به یک خانواده فکر می‌کنیم و آن خانواده فقط کارکنان اداره کل هنرهای تجسمی، موزه هنرهای معاصر و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی نیست، بلکه این خانواده شامل انجمن‌ها و گالری‌های هنرهای تجسمی نیز می‌شوند.

او اظهار کرد: شاید روی کاغذ، ۵۰۰ گالری در کشور داشته باشیم که طی سال‌های متمادی مجوز گرفته باشند، اما واقعیت این است که در تهران ۶۰ و در شهرستان ۴۰ گالری فعال وجود دارد و افتخار می‌کنیم که برای نخستین بار ۵۵ گالری در جشنواره امسال حضور دارند و نمایشگاه بزرگی را رقم زده‌اند.

مظفری گفت: این رویداد از دو جهت دارای اهمیت است؛ اول دوستی و کنار هم قرار گرفتم افرادی که برای اقتصاد هنر تلاش می‌کنند و دوم اینکه هنروران شاخص و بهترین‌ها را در این نمایشگاه دور هم جمع شده‌اند.

مدیر کل هنرهای تجسمی همچنین خطاب به احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران که در این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: مدتی است که گالری‌های ما از سوی شهرداری مورد بی‌مهری قرار گرفته با مشکلاتی موجه شده‌اند؛ به نمایندگی از گالری‌ها می‌گویم امیدوارم به هر شکلی که می‌دانید، این مشکل حل شود.

در پایان این مراسم از نمایشگاه چارسوی هنر رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید