امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 439581 |
تاریخ انتشار : 08 خرداد 1400 - 20:52 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر نمایش آنلاین« سرزمین آبی» در اولین حضور جهانی اش، اعلام تعداد مخاطبان یک تئاتر، عماد خدابخش تدوین گر «فصل آلوچه های سبز» شد و… از جمله خبرهای سینما و تاتر است. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی علی فخرموسوی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

نمایش آنلاین« سرزمین آبی» در اولین حضور جهانی اش، اعلام تعداد مخاطبان یک تئاتر، عماد خدابخش تدوین گر «فصل آلوچه های سبز» شد و… از جمله خبرهای سینما و تاتر است.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی رضا محقق در اولین دوره «aloho film festiva» که صورت آنلاین در کالیفرنیا برگزار می‌شود، رقابت می‌کند.

اولین دوره «aloho film festiva» در سه بخش سینمایی، فیلم کوتاه و مستند برگزار می‌شود.

برایان بارسوگیلا؛ مدیر هنری «aloho film festiva» بعد از تماشای این فیلم در جشنواره فیلم لاس وگاس از «سرزمین آبی» دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت کند.

او اعلام کرده است که نزدیک به ۲۰۰۰ فیلم متقاضی حضور در سه بخش سینمایی و کوتاه و مستند این جشنواره هستند.

«aloho film festiva» قرار بود به صورت فیزیکی برگزار شود که به دلیل تداوم همه‌گیری کرونا این اتفاق میسر نشد.

برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره با رای مردمی انتخاب شده و جوایزشان اهدا می‌شود.

همچنین این جشنواره دارای بخش استریم و پلتفرم آنلاین است و مخاطبان با پرداخت ۲۵۷ و۵۵۰۰ دلار می‌توانند حق اشتراک یکساله این استریم را برای تماشای آثارش خریداری کنند.

فیلم سینمایی «سرزمین آبی» دومین ساخته علی فخرموسوی تولید مشترک ایران و چک است که در ایران تولید شده و مراحل پس از تولید را در سه کشور جمهوری چک، اوکراین و آمریکا پشت سر گذاشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دکتر آرش پیرو، پس از مشکلاتی، تهران را به مقصد روستایی مرزی ترک می‌کند. دکتر در روستا به کشف پازل‌هایی از گذشته می‌پردازد».

محمدرضا رهبری، منوچهر آذر، بهزاد دورانی، سحر عبدالهی، محمد جهان‌شاهی، فریبرز علی‌اکبرپور، آرزو ابی‌زاده، مریم جنگروی و محمد اعلایی هنرپیشه ها «سرزمین آبی» هستند.

جشنواره «aloho film festiva»  با هدف استعدهای نو، کارگردانان تازه و فیلم‌های خاص از ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین در کالیفرنیا برگزار می‌شود.

اعلام تعداد تماشاگران نمایش «شب/ خارجی/ یرما»

نمایش «شب/خارجی/یرما در شرایط اپیدمی کرونا تاکنون میزبان بیش از ۷۰۰ تماشاگر بوده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی پس از بازگشایی مجدد تالار مولوی با نمایش «شب/خارجی/یرما» به کارگردانی نسیم ادبی و ندا شاهرخی، این نمایش تاکنون و پس از پشت سر گذاشتن هفته دوم اجرای خود با استقبال علاقه‌مندان مواجه شده است.

 بر طبق این گزارش، علیرغم محدویت‌های ناشی از اپیدمی کرونا، نمایش شب/ خارجی/ یرما در طول دو هفته اول اجرای خود و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، میزبان بیش از ۷۰۰ تماشاگر در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی بوده است.

این نمایش در هفته جاری روزهای  پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد.

نمایش «شب/خارجی/یرما» تا سیزدهم خرداد ماه  ساعت ۱۸ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود و علاقه مندان می‌توانند جهت رزرو بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند. لازم به ذکر است که امکان خریداری بلیت به صورت حضوری به دلیل رعایت شرایط اپیدمی مقدور نیست.

تازه‌ترین تیزر تئاتر «جنگ و صلح خبر» منتشر شد

تازه ترین تیزر تئاتر موزیکال «جنگ و صلح خبر» به نویسندگی و کارگردانی میثم یوسفی که این روزها درتالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، گروه اجرایی تئاتر موزیکال «جنگ و صلح خبر» با انتشار متنی به بهانه انتشار تازه ترین تیزر تئاتر موزیکال «جنگ و صلح خبر» نوشته است: «نفس صحنه به دم تماشاگران بنداست و به شوق مخاطب است که خاک صحنه خوردن دارد … عاشقانه «جنگ و صلح خبر» در کشاکش نبرد با طاعون کرونا و تنها به امید آشتی هنردوستان فرهیخته با صحنه، دشواری را به جان خریده است. تاصحنه نفس می کشد، یاریگرش باشیم، فردا دیر است.»

تئاتر موزیکال «جنگ و صلح خبر» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم یوسفی ، ساعت ۱۹:۳۰ ، مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

شاهین اعلایی نژاد ، محمد صمدی ، مصطفی ایزدی ،پریسا فلاح زاده، مرتضی حقی، هومن قاسم خانی ، هانیه مهر افزون، زهرا دوستی گروه هنرپیشه ها و بازی دهندگان نمایش را تشکیل می دهند، این در حالی است که فرید نوایی آهنگساز، علی پاکدست، مریم اقبالی طراح و سازندگان ماسک و تن‌پوش ، مرضیه سرمشقی و رفعت هاشمی سی سخت طراحان پوستر و بروشور، رضا خضرایی شاد طراح نور، نیلوفر عبدالعلیان طراح و سازنده عروسک های بخش سایه، محمد شباهنگ شاعر، یاسر بیات نوازنده تمبک و کمانچه، عرفان خزایی نوازنده تار، مرتضی برزگرزادگان برنامه ریز و دستیار کارگردان، علی رضایی دستیار کارگردان، احمد احمدی و زهرا دوستی مدیران صحنه، مهدی صالحی عکاس، حسام کلانتری ساخت تیزر، آرش بختیاری زاده وگروه نمایش صفیر روابط عمومی ، دیگر اعضای گروه اجرایی نمایش هستند.

در خلاصه داستان تئاتر موزیکال «جنگ و صلح خبر» آمده است: «در مجلس بزمی دو خانواده سازهای سنتی (ایرانی )و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند  که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یک دل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می شوند اما با توجه به اختلافات بین فرهنگی و خانوادگی‌شان با ممنوعیت خانواده‌هایشان مواجه می‌شوند.»

«فصل آلوچه‌های سبز» روی میز تدوین عماد خدابخش/ رونمایی از اولین تصاویر

با پایان فیلمبرداری «فصل آلوچه‌های سبز» (نام موقت) عماد خدابخش، تدوین این فیلم سینمایی را آغاز کرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی «فصل آلوچه‌های سبز» (نام موقت) به کارگردانی علی بیات و تهیه‌کنندگی محمد نجفی‌زاده که در سکوت خبری انجام شده بود، به تازگی پایان یافته و عماد خدابخش تدوین این فیلم سینمایی را آغاز کرده است.

«فصل آلوچه‌های سبز» شرح عاشقانه‌ایست نه چندان متعارف، که از دل روابط پایان یافته یک خانواده کوچک جوانه می‌زند.

نویسنده فیلمنامه به جای خلاصه داستان این فیلم که قصه‌ای عاشقانه در دهه 50 را روایت می‌کند، نوشته است: «نمی‌دونم آخرین باری که همو دیدیم یادته چی بهم گفتی!… گفتی بیشتر از یکی دو روز نمی‌تونی دوریمو تحمل کنی… ولی الان بیست روزی هست که رفتی و بی‌خبرم گذاشتی و به غیر از اون نامه‌ی از سرِ ناچاری، دریغ از یه تماس و نامه‌ دلخوش کُنَک دیگه… می‌بینی فرهاد!… درست برعکس تو، من حساب روز و ساعتشم دستمه… طوری شده که حالا به خودم می‌گم نکنه اون نگاه و پچ‌پچای بعدش، تنها، بهونه ساز و آشپزی و خورشت گوجه سبز و داشته و من کج‌خیال، همه حرفای گفته و ناگفته تو رو به خودم گرفته بودم…»

علی بیات پیش از این فیلم کوتاهی با عنوان «داوون فال» را کارگردانی کرده که جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف خارجی بدست آورده و نامزد دریافت چندین جایزه از جشنواره‌های سراسر جهان شده است.

محمد نجفی‌زاده نیز تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینماست که تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «تا ابد» را در کارنامه دارد. «تا ابد» در مرداد ماه سال گذشته و پس از اولین بازگشایی سینماها در دوران کرونا به اکران عمومی درآمد.

مهدی احمدی، فریبا کامران، سیاوش چراغی‌پور، مریم همتیان و ایوب آقاخانی با حضور امیر شهاب رضویان و معرفی احسان معجونی هنرپیشه ها «فصل آلوچه‌های سبز» هستند.

عوامل فیلم سینمایی «فصل آلوچه‌های سبز» نیز عبارتند از: تهیه کننده: محمد نجفی‌زاده، کارگردان: علی بیات، نویسنده: احمد رفیع زاده، مجری طرح: حسین بشگرد، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، مدیر هنری: پیام اسکندری، طراح صحنه: داریوش پیرو، طراح لباس: زهرا صمدی، طراح گریم: محسن دارسنج، موسیقی: بهزاد عبدی، تدوین: عماد خدا بخش، جانشین تهیه کننده: محمد حسینخانی، مدیر تولید: سجاد نوری، مدیر تدارکات: بهمن صدیق، عکاس: احسان نقابت، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: پیام حنفی، دستیار اول کارگردان: نگار پناهی، منشی صحنه: مهدیه درگاهی و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید