امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 120376 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1395 - 7:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ دریادار سیاری: نظامیان آگاهند اما مطلقا جهت‌گیری انتخاباتی نخواهند داشت حفظ امنیت اقتصاد کشور در پسابرجام | شرط همکاری نیروی دریایی ارتش با کشورهای اروپایی امیردریادار حبیب الله سیاری در بازدید از غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: در همه دوران نیروی دریایی ارتش جمهوری […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

دریادار سیاری: نظامیان آگاهند اما مطلقا جهت‌گیری انتخاباتی نخواهند داشت

حفظ امنیت اقتصاد کشور در پسابرجام | شرط همکاری نیروی دریایی ارتش با کشورهای اروپایی

امیردریادار حبیب الله سیاری در بازدید از غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: در همه دوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام مأموریت های خود با تلاش و کوشش امنیت مرزهای دریایی کشور را تأمین کرده است و به هیچ کشور و قدرتی اجازه نزدیک شدن به مرزهای آبی ایران یا به مخاطره انداختن منافع کشورمان در دریا را نمی‌دهیم.

وی افزود: به لطف خدا و تحت فرمان فرمانده معظم کل قوا تا کنون 3800 فروند کشتی تجاری و نفتکش را از منطقه خطر دزدان دریایی عبور دادیم بر همین اساس امنیت اقتصاد کشور را حفظ کردیم و هر جا لازم باشد این امنیت را برقرار کنیم حتما این کار را انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره همکاری ها با نیروی دریایی روسیه یادآور شد: ناوگروه روسیه اخیرا به بندر انزلی آمد و ما میزبان آن بودیم، البته امیدوارم تا آخر سال ناوگروه صلح خبر و دوستی جمهوری اسلامی را نیز از مسیر دریای خزر به سمت روسیه اعزام می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با دیگر کشورهای اروپایی هم ناوگروه های صلح خبر و دوستی را اعزام یا میزبانی خواهید کرد؟ افزود: هر کشوری که علاقمند به مراوده دریایی با ایران باشد با رعایت عزت، حکمت و مصلح خبرت ارتباط خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما دو هفته پیش یک ناوگروه صلح خبر و دوستی به باکو و پاکستان فرستادیم و یک ناوگروه ایتالیایی مهمان ایران بود هفته پیش هم ناوگروه ما در بندر دارسلام تانزانیا بود. الان هم در مرز موزامبیک است و به سمت آفریقای جنوبی پیش می رود.

سیاری در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش مراودات تجاری-اقتصادی ایران با دیگر کشورها در پسابرجام، آیا مأموریت های نیروی دریایی ارتش برای برقراری امنیت عبور و مرور کشتی های تجاری و نفتکش زیادتر شده است؟ گفت: برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی کند تعداد کشتی ها زیاد یا کم شود، ما امنیت را برای عبور و مرور کشتی ها برقرار می کنیم.

وی درباره ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبری و تاکید دوباره بر نهی نیروهای مسلح از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان انتخاباتی افزود: افتخار نیروهای مسلح این است که سلسله مراتب شان مستقیما براساس فرمان رهبری است و تمام اوامر ایشان مو به مو در نیروهای مسلح اجرا می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سئوال که نهی ورود نیروهای مسلح به دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان همواره وجود داشته، آیا آوردن این بند در سیاست های کلی انتخابات را به چه علت می دانید؟، گفت: قطعا حضرت آقا بر عدم حضور نظامیان در انتخابات تأکید دارند. حرف ایشان حرف ولایت است، همه آن را روی سر می گذارند و اجرا می کنند. به عبارت بهتر نظامیان آگاهند، بلدند، می دانند و در انتخابات هم رأی می دهند اما مطلقا جهت گیری نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟ اظهار کرد: ملوانی هستم درست است سقوط کردیم اما دوباره بالا می آییم.(خنده)

29214

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید