امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 437257 |
تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1400 - 4:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر شلیک موشک از غزه  رئیس مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری گفت: دستاورد بزرگ انتفاضه الاقصی فقط نابودی اسطوره گنبد آهنین و انفجار جبهه داخلی اسرائیل نیست بلکه ایجاد معادله جدید میدانی است که پایه‌های جدیدی برای خاورمیانه است و سرآغاز فروپاشی رؤیای صهیونیست‌ها می‌باشد. صفی الله رمضانخانی در گفت […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

دروازه‌های جهنم به روی دشمنان فلسطین باز شده است
شلیک موشک از غزه

 رئیس مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری گفت: دستاورد بزرگ انتفاضه الاقصی فقط نابودی اسطوره گنبد آهنین و انفجار جبهه داخلی اسرائیل نیست بلکه ایجاد معادله جدید میدانی است که پایه‌های جدیدی برای خاورمیانه است و سرآغاز فروپاشی رؤیای صهیونیست‌ها می‌باشد.

صفی الله رمضانخانی در گفت و گو با صلح خبر با بیان این که دور جدید نبرد میان نیروهای مقاومت اسلامی در غزه و رژیم منحوس صهیونیست آغاز شده است، گفت: بنیامین نتانیاهو قبل از اینکه منصب نخست وزیری  را به دست بگیرد به ملتش قول داده بود که قدرت حماس را در غزه تضعیف می‌کند، اما اکنون در حالی که مدت کوتاهی تا پایان نخست‌وزیری او مانده می‌بینیم که همین حماس با شلیک موشکهای خود به سمت قدس موجب تخلیه ساختمان کنست، توقف راهپیمایی  و مانع تشکیل کابینه در سرزمین اشغالی شده است. 
وی تصریح کرد : جرقه بروز این واقعه در نتیجه اقدام به اشغال خانه‌های منطقه شیخ جراح توسط صهیونیست‌ها سبب خشم ساکنان اصلی سرزمین فلسطین شد و درگیری نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر حوالی مسجدالاقصی در روز قدس و پس از آنکه به شهادت و زخمی شدن تعدادی از مسلمانان، به سرعت به انتفاضه جدیدی تبدیل شد، این بار واکنش فلسطینی‌ها اما همانند گذشته نبود.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: طی چندین روز گذشته از این دور از رویارویی‌ها، مقاومت توانست در چارچوب موازنه بازدارندگی با رژیم اشغالگر، دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی بدست آورد، همین باعث سردرگمی اشغالگران شده و آنها را به هدف‌گیری دیوانه وار و نسنجیده مراکز و مناطق غیرنظامی واداشته است.
رمضانخانی همچنین اعلام نمود: اکنون فلسطین و رژیم اشغالگر  در حالی در میان یک جنگ واقعی به سر می برند که دروازه‌های جهنم به روی دشمنان فلسطین باز شده است. بازوی نظامی مقاومت ازجمله یگان های موشکی وارد کارزار شده و یکی از پرحجم‌ترین حملات موشکی و راکتی علیه رژیم صهیونیستی را رقم زدند. همان موشک ها و سلاح هایی که با زحمات و هدایت راهبردی سردار سلیمانی به نوار غزه رسید، با همان موشک‌ها راه برای بمباران تل آویو باز کرده است. 
وی اظهار داشت : راهنمایی های سردارشهید سلیمانی برای تقویت نیروی مقاومت فلسطین در کلیه سطوح تسلیحات، آموزش و حمایت مادی و نظامی امروز در این نبرد بین حق و باطل خودنمایی می کند.
رئیس مرکز مطالعات فلسطین در ادامه گفت: نتایج میدانی نشان می‌دهد تشدید بمباران‌های اشغالگران نتوانسته قدرت آتشین حماس را تحت تاثیر قرار دهد و روزهای سخت و پیچیده ای درانتظار رژیم صهیونیستی است. آنچه طی چند روز گذشته مشخص شده این است که اسرائیلی‌ها در حال فرار و نیز در محاصره هستند. فرودگاه هایشان توسط حملات نیروهای مقاومت فلج شده، زیرساخت‌های استراتژیک شان آسیب دیده و خسارات زیادی به مراکز مسکونی وارد آمده است. 
وی ادامه داد: همچنین فرودگاه «اللد» بسته شده و در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد. نکته قابل توجه اینکه صهیونیست‌ها به‌سوی فرودگاه «رامون» به‌عنوان فرودگاه جایگزین رفتند که نتایج معکوس داشته است، زیرا موشک‌های قسام از نوع عیاش۲۵۰ به این فرودگاه رسیده و پس از چند ساعت آن را هم تعطیل کرد تا این رژیم ارتباطش با دنیا قطع شود.گروه‌های مقاومت فلسطین نشان دادند که فقط داشتن تعداد زیاد موشک دقیق مهم نیست بلکه اراده و شجاعت و هدف قراردادن عمق و زیرساختهای دشمن هم اهمیت دارد. 
رمضانخانی همچنین گفت: هدف قرار دادن خطوط لوله نفت و گاز که از «ایلات» دردهانه «خلیج عقبه» تا «عسقلان» در دریای مدیترانه که یکی از طرح‌های عادی‌سازی اسرائیلی و حکومتهای عربی حاشیه خلیج فارس در چارچوب توافق سازش «آبراهام» بود، بسیار مهم بود که به‌وسیله موشک قسام انجام شد این یعنی فروپاشی همه پروژه‌هایی که خواستار صدور گاز و نفت از این خط به‌ جای تنگه هرمز و باب‌المندب و ایجاد جایگزین برای کانال سوئز بودند. 
این کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد: موشک‌های مقاومت که از غزه شلیک شد، معامله قرن و توافق سازش مسموم آبراهام را ساقط و خاورمیانه جدیدی را ایجاد کرد که طی ماه‌ها و سال‌های آتی نتایج آن آشکار خواهد شد. البته هنوز حماس از سلاح جدید خود که یک موشک مرگبار بوده و با کلاهک سنگین قادر به نفوذ به سطوح بتنی می‌باشد رونمایی نکرده است. بزودی نیروهای مقاومت، ارتش این رژیم منحوس را از حالت توازن خارج خواهد کرد. 
وی خاطرنشان کرد : شواهد نشان می‌دهد که درگیری‌ها بیشتر و خشونت آمیزتر خواهد شد دو طرف شدت حملات خود را افزایش خواهند داد هم چنان که گردان‌های قسام در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به شمال غزه، سه شهرک «عسقلان»، «بئر السابع» و «اشدود» را مجددا هدف حملات راکتی خود قرار داد. بنابراین حماس نیز شلیک موشک‌هایش را با حجم بیشتری انجام خواهد داد.  
وی با تاکید بر این که نتانیاهو شدیداً به‌دنبال آتش‌بس است، اظهار کرد: دلیل این کار نیز  به‌سبب غافلگیری‌های موشکی مقاومت و همچنین به‌ دلیل جبهه داخلی این رژیم و نیز جنگ داخلی که نتیجه انتفاضه ملت فلسطین در مناطق مختلف و آمدن آنها به خیابان‌ها در همبستگی با ساکنان قدس و گروه‌های مقاومت در غزه است.
رئیس مرکز مطالعات فلسطین یادآور شد: دستاورد بزرگ انتفاضه الاقصی و همبستگی موشکی با آن فقط نابودی اسطوره گنبد آهنین و انفجار جبهه داخلی اسرائیل نیست بلکه ایجاد معادله جدید میدانی است که پایه‌های جدیدی برای خاورمیانه است و سرآغاز فروپاشی رؤیای صهیونیست‌ها می باشد. پروژه صهیونیسم نفس‌های آخرخود را می‌کشد و برای اشغالگران و حامیانشان تنها راه فرار باقی مانده است و بس.
انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید